کد خبر: 447489
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۰۸:۴۹:۵۰
| |

لیلی عاج، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر:

کارکرد جشنواره «سینماحقیقت»، وایرال بهترین مستندهای سال است/ کرونا مهجوریت سینمای مستند را دو برابر کرد

لیلی عاج، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که در زمینه تولید نمایش‌های مستند اجتماعی فعال است، مهم‌ترین کارکرد جشنواره «سینماحقیقت» را معرفی مهم‌ترین مستندهای سال دانست و گفت: اثری که در این جشنواره می‌درخشد و عناوینی به دست می‌آورد، وایرال شده و مخاطب را برای دیدنش کنجکاو می‌کند.

کارکرد جشنواره «سینماحقیقت»، وایرال بهترین مستندهای سال است/ کرونا مهجوریت سینمای مستند را دو برابر کرد
کد خبر: 447489
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۰۸:۴۹:۵۰

اعتمادآنلاین| لیلی عاج، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که در زمینه تولید نمایش‌های مستند اجتماعی فعال است، مهم‌ترین کارکرد جشنواره «سینماحقیقت» را معرفی مهم‌ترین مستندهای سال دانست و گفت: اثری که در این جشنواره می‌درخشد و عناوینی به دست می‌آورد، وایرال شده و مخاطب را برای دیدنش کنجکاو می‌کند.


به گزارش اعتمادآنلاین، لیلی عاج نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که پیش از این با مستند «هرچه تو را به یاد من بیاورد، زیباست» در جشنواره «سینما حقیقت» حضور داشت، با اشاره به برگزاری آنلاین این رویداد گفت: شرایط کرونایی مهجوریت سینمای مستند را دو برابر کرده است.

هرچند که اکنون نسبت به چند سال پیش، مدیای دریافت و دیدن و لذت بردن از آثار مستند درجه یک، متفاوت و متعدد شده است و در پلتفرم‌های مختلف می‌توانیم آثار به روز هنرمندان مستندساز را ببینیم اما هنوز جشنواره «سینما حقیقت» بهترین فرصت برای نمایش مستندهای تولید شده یک سال کشورمان است.


کارگردان تئاتر «کمیته نان» ادامه داد: اولین بار است که تجربه برگزاری آنلاین جشنواره‌ها را از سر می‌گذرانیم، بنابراین تا از این تجربه فاصله نگیریم نمی‌توانیم درست در موردش صحبت کنیم.

با این فاصله نزدیک، انگار نسبت به همه رویدادها در کلوزآپ هستیم و بنابراین ارزیابی‌مان درست نیست. باید از آن عبور کنیم تا بتوانیم نگاهی دقیق‌تر به عملکرد و اثربخشی جشنواره‌های آنلاین (برخط) هنری داشته باشیم.


عاج درباره کارکرد جشنواره «سینماحقیقت» یادآور شد: «سینماحقیقت» مکانی برای پرزنت و معرفی مستندهای ایرانی است. اثری که آنجا می‌درخشد و عناوینی به دست می‌آورد، شناخته می‌شود و مخاطب را برای دیدنش کنجکاو می‌کند.

مهم‌ترین کارکرد جشنواره این است که برای بهترین مستندهای بلند و کوتاه تولید شده در یک سال، یک جور بازاریابی انجام می‌دهد و این کارکرد در روزگار کرونایی که مهجوریت سینمای مستند دو برابر شده، فرصتی مغتنم است.


کارگردان تئاتر «قند خون» ادامه داد: چالش کرونا می‌تواند به فرصت تبدیل شود و این به سیاست‌گذاری مرکز سینمای مستند و تجربی بستگی دارد که با یک برنامه‌ریزی و تبلیغات مناسب، از فرصت کرونایی استفاده کرده و پلتفرم‌های پخش فیلم را به تسخیر خود درآورد.


مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها