کد خبر: 447528
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۱۰:۱۵:۵۷
| |

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مطرح کرد:

مشکل دریافت بیمه بیکاری برای بیش از یک میلیون و 300 هزار شغل

سخنگوی کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: بیش از یک میلیون و 300 هزار شغل با مشکل دریافت بیمه بیکاری مواجه هستند، لذا لازم است دولت حمایت لازم را از این بیمه به عمل بیاورد.

مشکل دریافت بیمه بیکاری برای بیش از یک میلیون و 300 هزار شغل
کد خبر: 447528
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۱۰:۱۵:۵۷

اعتمادآنلاین| علی بابایی کارنامی درباره بیمه بیکاری که این روزها با توجه به شرایط کرونایی کشور بیش از پیش مطرح می‌شود، گفت: بیمه بیکاری یکی از بحث‌های چالش برانگیز امروز کشور است؛ چرا که تقریبا بیش از یک میلیون و 300 هزار شغل با مشکل دریافت حمایت از صندوق بیمه بیکاری مواجه هستند لذا توقع بر این است که دولت حمایت‌های جدی‌تری از این بیمه داشته باشد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی یادآور شد: در دیداری که مقام معظم رهبری با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا داشتند، این مهم را عنوان کردند؛ بنابراین توقع بر این است سازمان تامین اجتماعی به سرعت یک لایحه یا طرحی از طریق دولت به مجلس در خصوص بیمه بیکاری بفرستد.

وی خاطرنشان کرد: البته جلسه خوبی با حضور دکتر سالاری پیرو مطالبات جدی رهبر انقلاب، مجلس و مردم در کمیسیون اجتماعی برگزار کردیم و ایشان گزارش‌های خوبی ارائه دادند که می‌تواند مبنای بسیاری از کارها در خصوص حمایت از بیمه بیکاری قرار گیرد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر آقای رئیس‌جمهور در قالب یک طرح یا لایحه حمایت از بیمه بیکاری را آماده کنند و به مجلس بفرستند، می‌توانیم صندوقی برای موارد خاص به نام صندوق بیکاری تشکیل دهیم تا در شرایط احتمالی بتوانیم از این صندوق استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: بحث حمایت از بیمه بیکاری بسیار جدی است؛ همه باید در این زمینه به هم کمک کنیم و حمایت‌های جدی‌تری در این فضا صورت گیرد تا برای مواقعی مانند آنچه که امروز در کشور شاهد هستیم راه حل داشته باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها