کد خبر: 447529
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۱۰:۱۸:۳۷
| |

تایوان از ساخت یگان جدید زیردریایی‌های تولید داخل خبر داد

رئیس جمهور تایوان امروز (سه‌شنبه) متعهد شد تا با ساخت یگان جدید زیردریایی‌های تولید داخل از تمامیت ارضی این جزیره دموکرات دفاع کند؛ پروژه مهم و کلیدی که از سوی آمریکا برای مقابله با چین حمایت شده است.

تایوان از ساخت یگان جدید زیردریایی‌های تولید داخل خبر داد
کد خبر: 447529
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۱۰:۱۸:۳۷

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، تایوان که چین آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند، سال‌هاست که برای تقویت نیروی زیردریایی خود تلاش کرده است به طوری که برخی از این تلاش‌ها به دوران جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. نیروی زیردریایی تایوان با یگان زیردریایی چین که شامل تجهیزات قادر به شلیک تسلیحات اتمی است، هیچ سنخیت و تناسبی ندارد.

تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان در مراسم آغاز ساخت یگان جدید زیردریایی در شهر کائوهسیونگ این اقدام را یک "نقطه عطف تاریخی" برای توانایی‌ها و قابلیت‌های دفاعی تایوان پس از غلبه بر چالش‌ها و تردیدهای مختلف دانست.

وی در این مراسم که برنت کریستنسن، سفیر دوفاکتوی آمریکا در تایوان نیز در آن حضور داشت، گفت: این ساخت و ساز اراده قوی تایوان به جهان برای حفاظت از تمامیت ارضی خود را نشان می‌دهد.

تسای اینگ-ون افزود: زیردریایی‌ها تجهیزات مهمی برای توسعه قابلیت‌های جنگی نامتقارن نیروی دریایی تایوان و جلوگیری از احاطه تایوان توسط کشتی‌های دشمن هستند.

دولت آمریکا در سال 2018 میلادی چراغ سبز را به سازندگان آمریکایی برای مشارکت در این برنامه نشان داد؛ اقدامی که به طور گسترده به تایوان کمک می‌کند تا تجهیزات مهم و کلیدی را به دست آورد؛ اگرچه هنوز مشخص نیست کدامیک از کمپانی‌های آمریکایی در این برنامه مشارکت دارند.

شرکت کشتی‌سازی سی‌اس‌بی‌سی تایوان اعلام کرده که نخستین گروه هشت‌تایی از زیردریایی‌های برنامه‌ریزی شده را تا سال 2025 میلادی به آب خواهد انداخت و با این کار برنامه تسای اینگ-ون برای خودکفایی و به‌روز رسانی ارتش را به طور قابل توجهی تقویت خواهد کرد.

"چنگ ون-لانگ"، رئیس این شرکت کشتی‌سازی اعلام کرد، در این راه با چالش‌های بزرگی از جمله دشواری تهیه قطعات و همچنین مانع‌تراشی نیروهای خارجی در مسیر پیشبرد این برنامه رو به رو بوده است.

نیروهای مسلح تایوان عمدتا توسط آمریکا تجهیز می‌شوند اما تسای اینگ-ون توسعه صنعت دفاعی پیشرفته داخلی را یکی از اولویت‌های دولت خود قرار داده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها