چرا برخی گروه‌ها از شکست ترامپ ناراحت هستند؟

یدالله طاهرنژاد، عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: به نظر می‌رسد که ناراحتی بعضی از گروه‌ها از شکست ترامپ به دلیل انتخابات ریاست جمهوری 1400 و مناسبات داخلی است.

چرا برخی گروه‌ها از شکست ترامپ ناراحت هستند؟
کد خبر: 447714
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۰۷:۲۱:۳۴

اعتمادآنلاین| یدالله طاهرنژاد، عضو حزب کارگزاران سازندگی در خصوص حملات برخی از جناح‌ها به دولت و وزیر امور خارجه، همچنین اظهارنظرهای متعدد درباره مذاکره با آمریکا و توافق برجام، اظهار کرد: طبق اصول قانون اساسی ترسیم سیاست‌های خارجی در حوزه اختیارات مقام معظم رهبری است و دولت مجری این سیاست‌هاست بنابراین زمانی که رهبری تصمیم بگیرد، فصل الخطاب است و اظهارات اشخاص دیگر اهمیت چندانی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در حوزه سیاست خارجی، روشن است که سیاست جمهوری اسلامی این است که اگر آمریکا به تعهدات بازگردد، مذاکرات در قالب 1 + 5 ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی از دوستان نتوانسته‌اند تاکنون به جمع‌بندی روشنی برسند، گفت: شکست ترامپ که قاتل بهترین فرزند ملت بوده است، باید باعث خوشحالی مردم شود و هیچکس نباید از این موضوع ناراحت شود. سیاست‌های ترامپ در تمام مدت دوران ریاست جمهوری بر خلاف مصالح ایران و به نفع اسرائیل و دشمنان ایران بوده است بر همین اساس بسیار روشن است که ملت ایران از شکست ترامپ خوشحال است و اگر افرادی از این موضوع خوشحال نیستند، باید ببینیم که مشکل این افراد چیست.

طاهرنژاد ادامه داد: به نظر می‌رسد که ناراحتی بعضی از گروه‌ها از شکست ترامپ به دلیل انتخابات ریاست جمهوری 1400 و مناسبات داخلی است. شاید برخی نگران هستند که انتخابات آمریکا بر انتخابات 1400 تأثیر بگذارد و معادلات آنها را به هم بریزد. در‌ مجموع غیر قابل درک است که افرادی از شکست چنین آدم غیر قابل پیش‌بینی و تروریستی ناراحت باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تأثیر انتخابات آمریکا در کشور نیز گفت: آمریکا یک قدرت بزرگ و تأثیرگذار در عرصه مناسبات بین‌المللی است بر همین اساس همه کشورها از نتیجه انتخابات آمریکا تأثیر می‌پذیرند، از آنجایی که کشور ما بیش از چهل سال است که مناسبات دیپلماتیک با آمریکا ندارد و نوعاً نیز در حوزه تخاصم بوده این تأثیرپذیری بیشتر خواهد شد و طبیعی است تحولات آمریکا مورد توجه ملت و دولت باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها