نخست‌وزیر ارمنستان:

حضور پنج ساله نیرو‌های حافظ صلح روسیه در قره باغ کافی نیست

نخست‌وزیر ارمنستان گفته با توجه به طولانی بودن در‌گیری‌های منطقه قره باغ کوهستانی، حضور پنج ساله نیرو‌های حافظ صلح روسیه در این منطقه کافی نیست.

حضور پنج ساله نیرو‌های حافظ صلح روسیه در قره باغ کافی نیست
کد خبر: 447796
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۰:۲۶:۲۳

اعتمادآنلاین| نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در مصاحبه‌ای با خبر‌گزاری روسی تاس، حضور پنج ساله نیرو‌های حافظ صلح روسیه در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را ناکافی دانست.

پاشینیان در این خصوص گفت: «خُب، شاید پنج سال برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه [قره‌باغ] کافی باشد. اما درگیری‌های قره‌باغ طولانی مدت است، بنابراین من معتقدم که حضور نیرو‌های حافظ صلح روسیه به یک دوره پنج ساله محدود نمی‌شود.»

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از 44 روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه بامداد سه‌شنبه (24 آبان) از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند.

روسیه نیز نیرو‌های حافظ صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده و طبق گزارش‌هایی، آتش‌بس در این منطقه همچنان برقرار است.

نیرو‌های حافظ صلح روسی به مدت پنج سال در این منطقه مستقر خواهند شد و در صورتی که لازم باشد این دوره تمدید خواهد شد.

براساس توافق آتش‌بس اخیر، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شده است ضمن توقف عملیات‌ها، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی 44 روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها