آرش فرزام صفت، معاون استاندار گیلان:

کمبود مرغ در قطب تولید آن پذیرفتنی نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با تاکید برضرورت جلوگیری از اقدامات سودجویانه در شبکه تولید، عرضه و توزیع مرغ توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان گفت: کمبود در استان گیلان بعنوان قطب تولیدکننده مرغ کشور پذیرفتنی نیست.

کمبود مرغ در قطب تولید آن پذیرفتنی نیست
کد خبر: 447798
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۰:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با تاکید برضرورت جلوگیری از اقدامات سودجویانه در شبکه تولید ، عرضه و توزیع مرغ توسط سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان گفت: کمبود در استان گیلان بعنوان قطب تولیدکننده مرغ کشور پذیرفتنی نیست.

آرش فرزام صفت سهولت دسترسی به مرغ و تامین نیاز بازار را خواسته به حق مردم خواند و بر تشدید نظارت ها و جلوگیری از اقدامات سود جویانه تاکید کرد.


وی با بیان اینکه بر اساس آمار جوجه ریزی در گیلان کاهش نیافته است، تصریح کرد: اگرچه شرایط کلی کشور بر گیلان نیز تاثیر گذار است؛ اما این استان از استان های پیشتاز در تولیدمرغ است و انتظار می رود نسبت به سایر نقاط کشور از شرایط مناسب تری برای تامین این محصول بهره مند باشیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار تهران جهش یافته است ، اظهار داشت: تفاوت نرخ هر کامیون مرغ در گیلان و تهران به یکصد میلیون تومان رسیده است و این امر موجب برخی اقدامات سودجویانه شده است.

فرزام صفت خاطر نشان کرد: گیلان خود را ملزم به رعایت قیمت مصوب تا سقف 20 هزار و چهارصد تومان می‌داند و خروج بخشی از مرغ استان به بازار تهران و برخی کمبودها در بازار گیلان با منطق اقتصادی مطابقت دارد ولی باید نیاز مردم استان برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان بر لزوم شناسایی وهم افزایی برای رفع این مشکل تاکید و خاطر نشان کرد: باید نیاز بازار به تولید مرغ از سوی سازمان جهادکشاورزی استان تامین و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز بر امر توزیع صحیح و جلوگیری از هرگونه اقدام سودجویانه نظارت کند.

مدتی قبل که قیمت مصوب مرغ 15 هزار و 700 تومان بود ، مرغ با قیمت مصوب در گیلان کمیاب شد و قیمت به صورت آزاد و با نرخ های متفاوت از 23 تا 28 هزار تومان در بازار عرضه می شد .

با اعلام نرخ جدید مصوب در کشور و نرخ مصوب 19 هزار و یکصد تومان در گیلان با نظارت ها و اقدامات انجام شده بازار به ثبات دست یافت و مرغ با قیمت مصوب 19 هزار و یکصد تومان و به وفور در واحدهای عرضه این محصول توزیع می شد . از مدتی قبل همزمان با جهش قیمت مرغ در تهران ، رغبت سودجویان برای عرضه در آن بازار و خروج غیر قانونی این محصول افزایش یافت و اکنون مرغ گرم با وجود اینکه گیلان تولید کننده این محصول است با نرخ مصوب کمیاب شده و قیمت آن در این استان به کیلویی تا 33 هزار تومان نیز افزایش یافته است.

به گفته سازمان جهاد کشاورزی گیلان، روزانه 500 تن گوشت مرغ در استان تولید می شود و این در حالیست که به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، نیاز استان 220 تن در روز است.

گیلان از قطب های تولید گوشت مرغ است و با دارا بودن رتبه پنجم تولید مرغ کشور 10 درصد این محصول را تولید می کند چنانکه سالانه 90 تا 95 میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام و حدود 165 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود.

به طور متوسط روزانه 450 تن مرغ در کشتارگاه ها کشتار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها