کد خبر: 447829
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۱:۳۹:۰۰
| |

پریسا پرشاد، فعال حقوق بشر، به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان مطرح کرد:

زن برای محافظت از خودش، جز خودش هیچکس را ندارد

پریسا پرشاد با بیان اینکه زن بودن در جامعه‌ای شبیه جامعه ما سخت‌ترین کار دنیاست، گفت: زن مانند جنگجویی است یک سپر برای محافظت از خود در دست گرفته از هر طرف آماج تیر قضاوت‌های نادرست و اتهامات ناروا و تعرض‌های متفاوت است و برای محافظت از خودش، جز خودش هیچکس را ندارد.

زن برای محافظت از خودش، جز خودش هیچکس را ندارد
کد خبر: 447829
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۱:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| پریسا پرشاد فعال حقوق بشر به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: تا زمانی که ما زنان را متهم می کنیم به عامل فساد و عامل بلایای طبیعی و غیره فضا برای سواستفاده و خشونت ورزی نسبت به زنان وجود خواهد داشت.


وی افزود: در بررسی خشونت علیه زنان در ایران با توجه به تنوع اقلیمی و فرهنگی مصادیق آن متنوع است.اما آنچه که عمومیت دارد، نگاهی کاملا غیر انسانی و دقیقا غیر اسلامی به زن است.


پرشاد تصریح کرد: برخلاف آموزه های اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری آنچه که در جامعه مشهود است نگاه کالایی و بهره جنسی به زن است و به جای رفع این نگاه و برخورد با آن، زن با ظلم بزرگتری مواجه میشود نه تنها کسی که به او اهانت کرده مواخذه نمیشود بلکه این زن است که مورد سرزنش، توبیخ و حتی حذف قرار میگیرد.


این فعال حقوق بشر افزود: زنان وقتی در برابر تعرض های جنسی در هر سطحی چه کلامی چه فیزیکی سکوت می کنند علتش این است که آنهایی که سکوت نکردند محکوم شدند به حذف، مارک بدکاره بودن به آنها خورد همین ها مردان هرزه را وقیح تر کرد تا بی پروا به هرکس دست درازی کنند چرا که می دانند هیچ مجازاتی متناسب با جرم آنها انتظارشان را نمی کشد.


اگر ما در سیستم اداری،امنیتی و قضایی برخورد شایسته ای با این جنس مردان داشتیم راه بسیاری از مفسده ها و خشونت ها علیه زنان بسته میشد.


ما چه در برخورد انتظامی چه در برخورد اخلاقی شایسته یک جامعه بافرهنگ غنی و فرهنگ اسلامی با زن برخورد نکردیم چگونه انتظار داریم خشونت علیه زنان به حداقل برسد در حالیکه به طرز فزاینده ای در حال رشد و تسری به همه لایه های اجتماعی است.


پریسا پرشاد با تاکید براینکه میزان خشونت علیه زنان هرگز به صفر نمی رسد افزود: اساسا خشونت در جامعه حذف شدنی نیست اما کنترل شدنی است و متاسفانه مُسَکن های تعریف شده بهزیستی هم جوابگوی زنان در معرض آسیب نیست.


پرشاد خاطر نشان کرد: تا زمانی که ما مسائل زنان را صرفا مشکلات زنان جامعه ببینیم حل نمیشود ما باید زنان را به عنوان بخشی از جمعیت جامعه و مشکلات آن را به عنوان مشکلات جامعه نگاه کنیم.


پرشاد با بیان اینکه زن بود در جامعه ای شبیه جامعه ما سخت ترین کار دنیا ست گفت: زن مانند جنگجویی ست یک سپر برای محافظت از خود در دست گرفته از هر طرف آماج تیر قضاوت های نادرست و اتهامات ناروا و تعرض های متفاوت است و برای محافظت از خودش، جز خودش هیچکس را ندارد.


متاسفانه در مسائل زنان وقتی ظلمی اتفاق می افتد این ظالم نیست که مجازات می شود، شاید به همین علت زن در نگاه جنسیت زده مرد ایرانی صرفا یک ضعیفه است، عقل او کامل نیست. و تا زمانی که سپر قانون در برابر مردان جامعه از زن محافظت نکند این مشکلات همچنان باقی ست.

منبع: توسکا نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها