استاندار گیلان تاکید کرد:

لزوم تجهیز پایگاه‌های امدادی و استقرار امکانات برف‌روبی در جاده‌ها

استاندار گیلان بر لزوم هماهنگی کامل دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح ترافیکی ویژه زمستان تاکید کرد و گفت: لازم است برای اجرای این طرح پایگاه‌های امدادی تجهیز شده، امکانات برف‌روبی در جاده‌های استان استقرار یافته و راهدارخانه‌ها، اورژانس و ناوگان خدمات‌رسان به ویژه در نقاط برف‌گیر، آمادگی کامل داشته باشند.

لزوم تجهیز پایگاه‌های امدادی و استقرار امکانات برف‌روبی در جاده‌ها
کد خبر: 447865
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| استاندار گیلان بر لزوم هماهنگی کامل دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح ترافیکی ویژه زمستان تاکید کرد و گفت: لازم است برای اجرای این طرح پایگاه‌های امدادی تجهیز شده، امکانات برف‌روبی در جاده‌های استان استقرار یافته و راهدارخانه‌ها، اورژانس و ناوگان خدمات‌رسان به ویژه در نقاط برف‌گیر، آمادگی کامل داشته باشند.

ارسلان زارع امروز در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان که فرمانداران شهرستان‌ها نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند؛ با اشاره به شرایط جغرافیایی گیلان، گردشگرپذیری آن در تمامی ایام سال و همچنین واقع شدن در مسیر ترانزیتی اظهار کرد: بر اساس این شرایط باید اجرای طرح‌های ترافیکی با هدف کاهش تصادفات مورد توجه باشد و به مرحله اجرا در آید.

وی افزود: تقویت ایمنی راه‌ها، ترسیم علائم جاده‌ای، اجرای پروژه‌های راه‌سازی و اصلاح و ترمیم جاده‌های مواصلاتی و روستایی، آشکارسازی، رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز از مواردی است که می‌تواند حصول به هدف پیش گفته را تسهیل کند.

استاندار گیلان ارتقای فرهنگ و رفتار ترافیکی را موضوعی مهم خواند و ادامه داد: باید توسعه انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات رانندگی با ایجاد نظام تشویق برای ترغیب رانندگان به رعایت قوانین و مقررات رانندگی دنبال شود.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت صداوسیمای مرکز استان، رسانه‌های خبری و نهادهای آموزشی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در جهت ارتقای فرهنگ ترافیکی تاکید کرد و گفت: تهیه محتوای آموزشی مناسب و نشر آن به ویژه در فضای مجازی می‌تواند به میزان قابل توجهی در رفتار ترافیکی افراد جامعه موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمارهای اعلام شده طی هفت ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تصادفات فوتی درون شهری هشت درصد و برون شهری 17 درصد کاهش داشته که لازم است این روند، استمرار یابد.

زارع با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و بارش‌های متناوب برف و باران در مسیرهای ارتباطی افزود: انتظار می‌رود طرح ترافیکی ویژه زمستان، در هماهنگی کامل با دستگاه‌های ذیربط به اجرا درآمده و در عین حال تجهیزات مربوطه برای اجرای این طرح، فراهم و راهدارخانه‌ها، پایگاه‌های امداد جاده‌ای، اورژانس و ناوگان امدادی بویژه در نقاط برفگیر، آمادگی داشته باشند.

وی تقویت دوربین‌های پایش تصویری و ثبت تخلفات را گام مهمی در بهبود کنترل ترافیکی و کاهش آمار تصادفات خواند که می‌تواند در اطلاع رسانی صحیح و بهنگام به مردم از وضعیت تردد در جاده‌ها نیز کمک کننده باشد.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: استفاده از سامانه‌های حمل و نقل هوشمند برای کنترل ترافیک جاده‌ای در جهت رصد و مدیریت محورهای مواصلاتی و ارتقاء امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است، ضمن آنکه با توجه به شرایط کرونایی و وضع برخی محدودیت‌های تردد در استان، هم استانی‌ها و هم وطنان را در صورت ضرورت انجام سفر، به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی هدایت می‌کند.

زارع، پرداختن به موضوع ایمنی در حمل‌ونقل جاده‌ای را امری مهم عنوان که دستگاه‌های متولی گیلان در اجرای آن اقدامات شایسته‌ای داشته‌اند و کاهش آمار تصادفات و کشته شدگان در سال‌های اخیر را نشان از اثربخشی تلاش‌های صورت گرفته ذکر کرد.

وی با اشاره به جدیت در اجرای برخی پروژه‌های بزرگ همچون تکمیل باقی مانده آزادراه رشت - قزوین گفت: لازم است در کنار پروژه‌های راه سازی، به مساله اصلاح، ترمیم و بهسازی جاده‌ها و معابر شهری، بین شهری و روستایی نیز توجه شود ضمن آنکه اصلاح نقاط حادثه خیز امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان، استقرار تجهیزات برفروبی و نیز تجهیز پایگاه‌های امدادی در محورهای مواصلاتی استان را امری مهم دانست که باید پیش از شروع فصل زمستان، برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 200 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان اعتبار داده می‌شود، گفت: در جلسه امروز مصوب می‌شود که در نیمه دوم سال جاری 10 درصد از اعتبارات این محل، برای تقویت سامانه‌های تصویری هزینه شود و در اجرای این مهم فرمانداران نظارت کافی داشته باشند.

استاندار گیلان بر ضرورت جدیت در اجرای پروژه‌هایی که موجب صیانت از جان افراد جامعه می‌شود، تاکید و فرماندار رشت را موظف کرد که فعال شدن پل مکانیزه جانبازان را مورد پیگیری قرار دهد.

وی تشکیل منظم جلسات شورای ترافیک در شهرستان‌ها را نیز امری مهم خواند و افزود: سهل انگاری در انجام این امر پذیرفتنی نیست و لازم است فرمانداران بر اساس تقویم زمان‌بندی به تشکیل این جلسه و نیز بررسی مشکلات حوزه ترافیکی شهرستان‌ها و اجرای مصوبات آن توجه کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها