کد خبر: 447986
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۰۸:۴۹:۱۰
| |

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

رعایت قرنطینه یک تکلیف است

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه یک تکلیف است.

رعایت قرنطینه یک تکلیف است
کد خبر: 447986
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۰۸:۴۹:۱۰

اعتمادآنلاین| علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب در ارتباط با ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: در هر جامعه ای حق و حقوقی برای مردم وجود دارد در مقابل تکالیفی هم بر عهده آنان قرار دارد. در جامعه امروز تمامی مردم می دانند که در چهاردیواری خود یک نوع حقوق و وظیفه دارند و در خیابان حقوق و تکالیفی دیگری بر عهده آنان است.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور در معرض خطر جدی اپیدمی کرونا است و جان تک تک مردم در خطر قرار دارد، سهل انگاری هر فرد به فاجعه جمعی تبدیل خواهد شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر دولت از مردم درخواست حفظ پروتکل ها را دارد برای حفظ جان خودشان است. حاکمیت دستخوش این اپدیمی قرار گرفته است اما بیش از آنکه رعایت پروتکل های کرونا امری سیاسی باشد یک امر اجتماعی است. کسب و کار مردم دچار مشکل شده و عزیزانشان از دست می روند؛ و تنها چاره برای بازگشت به شرایط عادی رعایت قرنطینه جمعی است.

وی همچنین گفت: کسانی که اهل گشت و گذار هستند باید قبول کنند در شرایط فعلی مجبور به رعایت محدودیت ها هستند. سال گذشته در اسفند و فروردین محدودیت هایی اعمال شد و مردم هم قبول کردند که باید آن پروتکل ها را رعایت کنند؛ تمامی این موارد منجر به کنترل بیماری شد.

صوفی گفت: در آن ایام دو گانه ای بین اقتصاد و سلامت ایجاد شد و همه چه دولت و چه مردم رعایت پروتکل ها را رها کردند. اما امروز می دانیم برای نجات جان مردم، نجات شرایط اقتصادی در بلند مدت و حفظ جامعه به رعایت پروتکل ها نیازمندیم. تا زمانی که واکسن واقعی در بازار ها در اختیار مردم قرار بگیرد چاره ای جز رعایت قرنطینه و اصول بهداشتی نداریم.

منبع: سیاسی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها