وزیر خارجه عراق:

داعش در مقایسه با چند ماه پیش فعال‌تر شده است/ مسئله عادی‌سازی روابط با اسرائیل به ما پیشنهاد نشده است

وزیر خارجه عراق در سخنانی تاکید کرد، گروه تروریستی داعش در مقایسه با چند ماه پیش فعال‌تر شده است و این نشان می‌دهد که داعش در مناطق مشخصی از عراق حضور دارد.

داعش در مقایسه با چند ماه پیش فعال‌تر شده است/ مسئله عادی‌سازی روابط با اسرائیل به ما پیشنهاد نشده است
کد خبر: 448059
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۲:۱۷:۴۵

اعتمادآنلاین| فواد حسین، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: متأسفانه، تشکیلات تروریستی داعش حضور دارد و تحرکات آن در مقایسه با چند ماه پیش افزایش یافته است. ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد این تشکیلات در مناطق خاصی از استان الانبار، کرکوک، دیالی و برخی مناطق نینوا حضور دارد.

حسین درباره بازداشت شدگان داعش نزد دولت عراق گفت: برخی اعضای داعش از ملیت‌های مختلف نزد ما هستند. ما گفتگو را با "گروه هفت" که شامل کشورهای اروپایی غربی است، آغاز کردیم و با آنها در مورد شهروندانشان که به داعش ملحق شدند و عملیات تروریستی انجام دادند رایزنی می‌کنیم و مذاکرات در مورد بازگشت آنها به کشورهای خود برای محاکمه در آنجا در حال انجام است.

وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: جامعه ما از مسئله فلسطین حمایت می‌کند. مسئله عادی‌سازی به ما پیشنهاد نشده است و ما از حق فلسطینیان در تعیین سرنوشتشان حمایت می‌کنیم.

وی طرح مسئله عادی‌سازی با اسرائیل را تکذیب کرد و گفت: جامعه عراق با برخی جوامع دیگر در مورد مسئله فلسطین تفاوت دارد. مسئله فلسطین تنها بخشی از سیاست خارجی عراق نیست، بلکه بخشی از سیاست داخلی آن بوده و مورد حمایت جامعه عراق است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها