سخنگوی وزارت دفاع چین:

چین با هر گونه مبادله و ارتباط نظامی آمریکا و تایوان قاطعانه مخالفت است

یک روز پس از تاکید شی جین پینگ رییس جمهوری و فرمانده کل قوا چین بر تقویت تمرینات ارتش برای تضمین پیروزی در جنگ های احتمالی، سخنگوی وزارت دفاع این کشور هم هشدار داد که هرگز اجازه تجاوز هیچ نیرویی را به میهن مقدس خود نخواهیم داد و کشورش با هرگونه ارتباط نظامی آمریکا و تایوان مخالف است.

چین با هر گونه مبادله و ارتباط نظامی آمریکا و تایوان قاطعانه مخالفت است
کد خبر: 448145
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۶:۲۲:۱۹

اعتمادآنلاین| رن وو چیانگ سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه در پکن گفت: چین با هر گونه مبادله رسمی و ارتباط نظامی بین آمریکا و تایوان قاطعانه مخالفت است و هرگز اجازه تجاوز هیچ نیرویی را به خاک خود نخواهد داد.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین روز چهارشنبه در جلسه کمیته مرکزی نظامی چین به نیروهای مسلح دستور داد تمرینات خود را در شرایط واقعی جنگ و توانایی خود را برای پیروزی در جنگهای احتمالی تقویت کنند.

سخنگوی وزارت دفاع چین در ادامه گفت: چین قاطعانه با هر نوع مبادله رسمی و روابط نظامی بین آمریکا و تایوان مخالف است رستاخیز ملی و اتحاد کشور بخشی از روند ضروری برقراری عدالت و خواسته تمام مردم چین است.

وی تاکید کرد: ما هرگز اجازه نمی دهیم هیچ فرد و یا نیرویی به خاک مقدس سرزمین‌مان تجاوز و یا بخشی از آن را تجزیه کند در صورت مواجهه چنین وضعیت جدی، ارتش آزادیبخش خلق چین قطعاً با آن مقابله و به طور قاطعانه از حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کند.

وو چیانگ در مورد تنش های مرزی هند و چین هم گفت که در حال حاضر، اوضاع کلی در مناطق مرزی بین چین و هند باثبات است و امید است که هند با برخورد صادقانه و اقدامات مثبت برای حفظ صلح و ثبات مناطق هم مرزی با چین مشترک تلاش کند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها