کد خبر: 448187
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۰۸:۵۷:۲۱
| |

آغاز پنجره دوم بسکتبال انتخابی کاپ آسیا/ برای صعود بدون ستاره ها

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی از روز شنبه کار خود در مسابقات انتخابی کاپ آسیا 2021 را آغاز می‌کند که با کسب دو برد در این بازی‌ها، می‌تواند صعود خود به این رقابت‌ها را قطعی کند.

آغاز پنجره دوم بسکتبال انتخابی کاپ آسیا/ برای صعود بدون ستاره ها
کد خبر: 448187
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۰۸:۵۷:۲۱

اعتمادآنلاین| رقابت‌های پنجره دوم انتخابی بسکتبال کاپ آسیا 2021، در حالی از ظهر امروز (جمعه) 7 آذر 99 به صورت متمرکز در دوحه آغاز می‌شود که تیم ملی ایران باید در نخستین بازی خود از این پنجره، ساعت 16:30 فردا (شنبه) 8 آذر به مصاف تیم ملی عربستان برود.

اعزام بدون کاپیتان و ستاره

تیم ملی ایران در حالی عازم این مسابقات شد که ستاره‌هایی چون صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی را در اختیار ندارد و تقریبا همه شاگردان شاهین‌طبع، حدودا 7 ماه به صورت کامل از میادین دور بوده‌اند و تنها با پشت سر گذاشتن 2 بازی در فصل جدید لیگ و تقریبا 10 روز اردوی آماده سازی، محیای این مسابقات شده‌اند.

نبود بازی تدرکاتی برای ملی پوشان

هم‌چنین با وجود تلاش‌هایی که فدراسیون و کادرفنی تیم ملی ایران انجام دادند تا در صورت امکان، بازی دوستانه‌ای را در قطر انجام دهند به دلیل سختگیری مسوولان برگزاری مسابقات این اتفاق رخ نداد تا بلند قامتان ایران بدون بازی دوستانه وارد این رقابت‌ها شوند. پنجره‌ای که در آن شاگردان شاهین‌طبع باید در روزهای 8 و 10 آذر به ترتیب با عربستان و سوریه دیدار کنند.

البته به اعتقاد برخی از اهالی این رشته، با توجه به اختلاف سطح بسکتبال ایران با سایر حریفان آسیایی، تیم ملی ایران می‌تواند با کسب دو پیروزی در این پنجره صعود خود به مسابقات کاپ‌ آسیا 2021 را قطعی کند.

قاسم کیانی، کارشناس بسکتیال ایران در مورد این دیدار گفت: "این که بسکتبال ایران برتر از عربستان و سوریه است را قبول دارم اما موافق نیستم که بازی‌های راحتی داریم. هر بازی شرایط خاص خود را دارد. اردن هم خیلی بسکتبال خوبی ندارد اما دیده‌ایم که تیم ملی ایران را اذیت کرده است. به هر حال همه تیم‌ها تلاش می‌کنند و نباید فکر کنیم حریفان دست و پا بسته می آیند، ضمن این که من شنیدم سوریه یک بازیکن خوب هم به تیم خود اضافه کرده است."

مهران آتشی، مربی تیم ملی ایران نیز در مورد بازی‌های پیش رو به ایسنا گفت: "از قبل نمی‌شود چیزی را پیش‌بینی کرد چون در این مدت شرایط برای همه تیم‌ها یکسان بود و همه تیم‌ها از کوران مسابقات خارج بودند. مدت زمان کمی برای آماده‌سازی وجود داشت و هر تیمی که بهتر عمل کند موفق خواهد شد. تیم‌های عربستان و سوریه هم حریفان قابل احترامی هستند، سوریه تیم خودش را تقویت کرده و عربستان هم باتجربه است. سعی می‌کنیم عملکرد قابل قبولی را به نمایش بگذاریم."

دعوت نشدن ارسلان و شائبه‌ها

البته در این بین دعوت نشدن ستاره‌هایی چون ارسلان کاظمی به تیم ملی نیز از جمله مسائلی بود که کارشناسان بسکتبال نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. کیانی در رابطه با شائبه‌هایی که راجع به این اتفاق وجود دارد توضیح داد: "به هر حال حق کادر فنی است که نفرات مد نظر خود را انتخاب کند و نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم اما از نظر من ارسلان بازیکن قابلی است و در مقابل نفراتی که انتخاب شده اند هم نفرات خوبی هستند. کادر فنی تصمیم گیرنده نهایی است ولی شنیده می‌شود اختلافاتی وجود دارد که ارسلان دعوت نمی‌شود، اگر چنین چیزی صحت دارد باید با صحبت و پادرمیانی بزرگان بسکتبال حل شود. در مجموع بازیکنان پست چهار ما از جمله حسن‌زاده، زنگنه، رستم‌پور و ... خوب هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت اما ارسلان هم بازیکن بزرگی است که اگر به خاطر اختلافات دعوت نمی‌شود باید این موضوع برطرف شود."

با همه این صحبت‌ها اکنون کادرفنی و ملی‌پوشان بسکتبال ایران پس از پشت سر گذاشتن تست‌های PCR که جواب همه آن‌ها منفی بود، آماده شرکت در این دو بازی هستند که روزهای شنبه 8 آذر و دوشنبه 10 آذر برگزار خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که آیا ملی‌پوشان ایران می‌توانند با کسب دو برد در این پنجره صعود خود را قطعی کنند یا خیر؟ اتفاقی که به نظر با توجه به پیشینه تیم‌ها خیلی محتمل است.

اسامی 12 بازیکن اعزامی ایران به این پنجره از انتخابی کاپ آسیا به شرح زیر است:
1- محمد ترابی
2- محمد جمشیدی
3- محمد حسن‌زاده
4- حامد حسین‌زاده
5- سعید داورپناه
6- مایک رستم‌پور
7- آرمان زنگنه
8- آرون گرامی‌پور
9- سجاد مشایخی
10- میثم میرزایی
11- سیناواحدی
12- بهنام یخچالی

برنامه مسابقات بسکتبال در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا 2021 نیز به شرح زیر است:

*جمعه 7 آذر
هند - لبنان ساعت 13:30
فیلیپین- تایلند ساعت 16:30
عراق - بحرین ساعت 19:30

*شنبه 8 آذر
تایلند - اندونزی ساعت 16:30
ایران - عربستان ساعت 16:30
قطر - سوریه ساعت 19:30

*یک‌شنبه 9 آذر
عراق - لبنان ساعت 13:30
هند - بحرین ساعت 19:30

*دوشنبه 10 آذر
تایلند - فیلیپین ساعت 16:30
سوریه - ایران ساعت 16:30
قطر - عربستان ساعت 19:30

گروه بندی رقابت‌ها
گروه A: فیلیپین، اندونزی، تایلند و کره جنوبی
گروه B: چین تایپه، ژاپن، مالزی و چین
گروه C: استرالیا، هنگ کنگ، نیوزیلند و گوام
گروه D: بحرین، لبنان، هند و عراق
گروه E: عربستان، سوریه، قطر و ایران
گروه F: اردن، قزاقستان، سریلانکا و فلسطین

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها