جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا مطرح کرد:

استخدام 100 هزار نیروی ردیاب ناقلان کرونا در دولت جدید

رئیس جمهور منتخب آمریکا طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی قصد دارد در دولت خود صدهزار کادر درمانی برای ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا استخدام کند اما ممکن است این طرح از سوی کنگره رد شود.

استخدام 100 هزار نیروی ردیاب ناقلان کرونا در دولت جدید
کد خبر: 448268
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۱۳:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق گزارش رسانه آمریکایی، جو بایدن قصد دارد در دولت بعدی این کشور صدهزار کادر درمانی جدید به منظور ردیابی تماس‌های افراد آلوده به ویروس کرونا در این کشور استخدام کند.

«جو بایدن» که طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی رئیس جمهور منتخب این کشور است، قصد دارد در دولت خود صدهزار کادر درمانی برای ردیابی مبتلایان به ویروس کرونا استخدام کند اما ممکن است این طرح از سوی کنگره رد شود.

به نوشته نشریه «پولیتیکو»، در حال حاضر در سرتاسر آمریکا که بدترین اوضاع شیوع ویروس کرونا در جهان را دارد، تنها دوهزار نیرو برای ردیابی این بیماری مشغول به کار هستند. این در حالی است که ردیابی ویروس کرونا حتی پس از شروع توزیع واکسن آن ضروری است. به راه انداختن ارتشی از کادر درمانی برای ردیابی مبتلایان و نقاط متمرکز شیوع ویروس کرونا میلیون‌ها دلار هزینه روی دست دولت آمریکا خواهد گذاشت.

«نیکول لوری» از مقامات سابق وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در این‌باره گفت‌: «ردیابی تماس‌های افراد آلوده در زمان فعلی که انتقال [ویروس] در این حد شدید شایع است، بهترین و موثرترین کار نخواهد بود».

این پزشک آمریکایی افزود:‌ «پیش از آنکه این روش موثر واقع شود، ابتدا باید اقداماتی برای کاهش سطح [شیوع] ویروس اتخاذ شود».

از سوی دیگر شیوع کووید-19 در آمریکا به قدری شدید است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیما‌ری‌های آمریکا اعلام کرد ردیابی تمام تماس‌های افراد آلوده تقریباً غیرممکن است و کادر درمانی باید ردیابی‌ها را اولویت بندی کنند.

طرح بایدن برای ردیابی تماس‌های افراد آلوده چیزی حدود 3.6 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این طرح در حالی مطرح شده که مجلس نمایندگان برای تصویب بودجه کمکی کرونا به بن‌بست خورده و مجلس سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان نیز با افزایش نقش دولت فدرال در پاسخ به شیوع ویروس کرونا مخالف است.

با این حال «سلین گوندر» عضو هیأت مشاوران بایدن در زمینه همه‌گیری ویروس کرونا می‌گوید «[اهمیت ردیابی مبتلایان] بیشتر به این دلیل است که درک بهتری از چگونگی انتقال این بیماری در جامعه حاصل شود تا اینکه افراد به‌خصوصی را در زنجیره انتقال پیدا کنیم».

برخی مسئولین بهداشتی آمریکا از بایدن خواسته‌اند استخدام این صدهزار نیروی متخص ردیابی ویروس کرونا را دائمی کند تا در صورت شیوع بیماری‌های جدید نیز بتوان از آن‌ها بهره گرفت.

در حال حاضر برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا در مجموع 108,063 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که بیشترین میزان ابتلای روزانه در این کشور و تمام کشورهای جهان است. بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز 1,306 آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید19 در آمریکا به 13,248,676 نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به 269,555 تن افزایش یافت.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز دوشنبه هشدار داد در صورتی که خط سیر همه‌گیری کرونا در این کشور تغییری نکند قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به آسانی از 300 هزار نفر فراتر خواهد رفت.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از زدن ماسک امتناع کرده و حتی بعد از ابتلا به کرونا و خروج از بیمارستان پس از مدت کوتاهی استفاده از ماسک، در میان طرفدارانش بدون استفاده از ماسک حاضر شد.

این هفته گروهی از طرفداران ترامپ، در «اورنج کانتی» ایالت کالیفرنیا در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی که از روز شنبه در این ایالت آغاز شده‌اند به خیابان‌ها ریخته و تظاهرات کردند. این معترضان که خود ماسکی به صورت نداشتند، با آتش زدن تعدادی ماسک و فریاد زدند «دیگر ماسکی وجود نداشته باشد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها