تاثیرات ماسک زدن در روزهای آلوده

یک کارشناس محیط زیست گفت: آلودگی هوا یک مسئله عمومی برای سلامت است، که منجر به فوت چند میلیون‌ نفر می‌شود.

تاثیرات ماسک زدن در روزهای آلوده
کد خبر: 448276
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۱۳:۲۰:۳۰

اعتمادآنلاین| بهرام تهرانی کارشناس محیط زیست، با اشاره به خطراتی که آلودگی هوا برای سلامت دارد، اظهار کرد: آلودگی هوا یک مسئله عمومی برای سلامت است که در سراسر دنیا میلیون‌ها نفر بر اثر آن می‌میرند و حدود 80 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی مربوط به آلودگی هواست.

او در ادامه بیان کرد: آلودگی هوا سرشار از ذرات معلقی است که به 3 دسته ذرات معلق درشت، ریز و فوق ریز تقسیم می‌شوند، در بسیاری از کشور‌ها کشاورزی به عنوان منبع اصلی ذرات معلق شناخته شده است.

این کارشناس محیط زیست درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: کنترل انتشار آلاینده‌های دیزلی برای بهبود کیفیت هوا اقدامی موثر است که می‌تواند در کاهش آمار مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا نیز موثر باشد.

تهرانی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا ماسک مانع ورود ذرات معلق می‌شود، بیان کرد: جالب است بدانید که ذرات فوق ریز از ماسک عبور خواهند کرد، اما ماسک‌هایی که کارایی بالایی دارند می‌تواند مانع از ورود ذرات معلق به بدن انسان شوند.

این کارشناس با اشاره به اینکه مونوکسیدکربن مانع رسیدن اکسیژن به قلب و مغز و باعث مرگ می‌شود، گفت: این گاز هیچ رنگ و بویی ندارد به تدریج باعث می‌شود فرد به خواب رود گاهی برای گرم کردن حمام از وسایل گرمازا استفاده می‌شود که کاری خطرناک است و به هیچ وجه نباید در چنین فضا‌هایی از وسایل گرم کننده استفاده کرد.

او تصریح کرد: به طور طبیعی آلودگی هوا هنگامی که هوا ساکن است و آلاینده‌ها در یک جا محدود شده اند، وخیم‌تر می‌شود، برخی شرایط خاص جوی می‌توانند منجر به آلودگی حاد هوا شوند.

شرایطی که آن را وارونگی گرمایی می‌نامیم، مسئول به وجود آمدن این حالت است. در بخش پایین جو، درجه حرارت همراه با افزایش ارتفاع، کاهش می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها