کد خبر: 448323
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۱۵:۵۵:۰۰
| |

رئیس پژوهشگاه وزارت دفاع ترور شد+ عکس و ویدئو / کمالوندی: دانشمندان هسته‌ای سلامت هستند

یکی از رسانه ها دقایقی پیش مدعی شد یکی از دانشمندان ارشد انرژی هسته‌ای ایران، ساعاتی قبل در دماوند ترور شد و به شهادت رسید. در تازه ترین اتفاق سخنگوی سازمان انرژی اتمی ترور یکی از دانشمندان هسته ای را تکذیب کرد.

رئیس پژوهشگاه وزارت دفاع ترور شد+ عکس و ویدئو / کمالوندی: دانشمندان هسته‌ای سلامت هستند
کد خبر: 448323
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۱۵:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ساعاتی قبل یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) ترور شد.

رجانیوز گزارش داد نام این دانشمند ترور شده «شهید محسن فخری زاده» است. محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است. او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

محسن فخری زاده

فخری‌زاده کیست؟

نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست 500 نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

نام فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ 24 مارس 2007 میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

اطلاعات تکمیلی از نحوه شهادت محسن فخری زاده

براساس شنیده‌ها، این دانشمند برجسته کشور به همراه محافظ خود در ورودی شهر آبسرد مورد تهاجم انتحاری قرار گرفته است. همچنین اصابت شلیک مستقیم گلوله باعث آسیب شدید وی شده و محافظ او نیز زخمی شده است.

کمالوندی: برای هیچ یک از دانشمندان هسته‌ای حادثه‌ای پیش نیامده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: کلیه دانشمندان صنعت هسته ای کشور در سلامت کامل به سر می برند و برای هیچ کدام آنها حادثه ای پیش نیامده است.

زیرنویس شبکه خبر درباره ترور دانشمند هسته‌ای

اولین تصویر از محل ترور

ترور

ترور محسن فخری‌زاده تایید شد

محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان، عصر امروز جمعه در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک، مورد سوءقصد قرار گرفت .تلاش برای مداوای فخری زاده و سایر مجروحین ادامه دارد.

ساعتی قبل صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد. شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید می‌کنند. گفته می‌شود یک خودرو هدف این ترور بوده است.

سه یا چهار تن دیگر در این درگیری کشته می‌شوند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده اند. شاهدات خبرنگار فارس دو جسد در درمانگاه آبسرد و تخت پر از خون فخری زاده را تأیید می‌کند.

منابع امنیتی در گفتگو با خبرنگار فارس ترور فخری زاده را تایید کردند.

اولین فیلم از محل ترور فخری‌زاده

ترور

خ

فخری‌زاده زنده است

فف

یک منبع آگاه به تسنیم گفت که «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای کشورمان پس از واقعه ترور بعد از ظهر امروز به بیمارستان منتقل شده و هم‌اکنون در اتاق عمل است.

افشاگری روزنامه هاآرتص

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: مدیر پروژه هسته ای ایران طی یک ترور در نزدیکی تهران کشته شد.

اولین تصاویر باکیفیت از محل ترور

اولین تصاویر باکیفیت از محل ترور دانشمند هسته‌ای

اولین تصاویر باکیفیت از محل ترور دانشمند هسته‌ای

اولین تصاویر باکیفیت از محل ترور دانشمند هسته‌ای

فیلمی جدید از محل ترور

بیانیه وزارت دفاع

روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خودرو انتحاری

نیسان

تصویری هولناک از باقیمانده خودروی نیسانی که بنظر می‌رسد در عملیات ترور شهید فخری‌زاده بعنوان هدف انفجاری از آن استفاده شده است.

واکنش رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت شهید محسن فخری زاده

قق

خانواده محسن فخری زاده مجروح شدند

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محسن فخری‌زاده صبح امروز در آب سرد ترور و به شهادت رسید و خانواده این شهید نیز مجروح شده‌اند. همچنین در پی حادثه ترور شهید محسن فخری‌زاده ‏یکی از محافظان مجروح شده است و هم اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

واکنش ظریف به ترور دانشمند ایرانی

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدرو بیانیه‌ای اقدام «تروریستی و کوردلانه ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران توسط تروریستها» را به شدت محکوم کرد.

وزیر امور خارجه ایران شهادت این دانشمند برجسته و مدیر موفق را به فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت خامنه‌ای مقام معظم رهبری، مردم عزیز کشورمان، همکاران ایشان در وزارت دفاع و خصوصا خانواده گرامی این شهید بزرگوار تبریک و تسلیت گفت.

ظریف در پیامی دیگر نوشت: تروریست ها یکی از دانشمندان برجسته ایرانی را ترور کردند. این عمل بزدلانه که شواهد جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود، نشان‌دهنده جنگ طلبی از سر بیچارگی مرتکبین آن است.


ایران از جامعه بین‌المللی، بویژه اتحادیه اروپا، میخواهد که استانداردهای دوگانه شرم آور خود را خاتمه دهند و این عمل تروریستی را محکوم کنند.

سردار دهقان: همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد

ددد

واکنش صهیونیست‌ها به ترور شهید فخری‌زاده

نتانیاهو در توئیتی مبهم نوشت: شهروندان اسرائیل شنبه خوبی را برای شما آرزو می‌کنم که از نگاه برخی از رسانه‌های این رژیم، اشاره‌ای تلویحی و غیر مستقیم به این عملیات ترور بوده است. همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی عبری زبان اینتل تایمز هم به نقل از نتانیاهو نوشت: دوست دارم که لیستی از مسائلی را که این هفته انجام دادم را با شما در میان بگذارم این لیست مفصل است، اما قادر نیستم همه چیز را برای شما فاش کنم. به نوشته این رسانه عبری زبان عملیات ترور صورت گرفته بعداز ماه‌ها برنامه ریزی و تعقیب انجام شده است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی اولیه از این حادثه تروریستی اعلام کرد: محسن فخری زاده با گلوله افراد ناشناس در تهران پایتخت ایران به قتل رسیده است. وی اگرچه بعد از ترور به بیمارستان منتقل شد، اما کادر بیمارستانی نتوانستند مانع از فوت وی شوند. در این حال شبکه 7 تلویزیون این رژیم هم با درج خبر، فرد قربانی این ترور را پدر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی: خری‌زاده از دانشمندان و مهندسان هسته‌ای درجه یک ایران بود.

عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: آقای فخری‌زاده از دانشمندان و مهندسان هسته‌ای درجه یک ایران بود. دشمنان ملت ایران قطعاً با چنین اقداماتی نمی‌توانند پیشرفت‌های هسته‌ای ملت ایران را متوقف کنند.

وزیر دفاع: دشمن تحمل دانشمندان کشور را ندارد

ددد

محسن فخری‌زاده که بود؟

محسن فخری‌زاده که بود؟+ اینفوگرافی

واکنش حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری به ترور شهید فخری‌زاده

ددد

پیام تسلیت رییس ستادکل نیروهای مسلح در پی شهادت دکتر محسن فخری‌زاده

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری نوشت: بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه ، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند.

شهید دکتر محسن فخری زاده؛ رییس سازمان پژوهش و نواوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمره مدیران ارشد صنعت دفاعی کشور بود که در طول دوران عمر بابرکت خود منشا خدمات فراوانی شده بود و توانسته بود توان دفاعی کشور را به تراز قابل قبولی از بازدارندگی برساند.

ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری زاده ها آغاز کرده اند، هرگز متوقف نخواهد شد. گروههای تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود. اینجانب ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دانشمند صنعت دفاعی به فرمانده معظم کل قوا مد ظله العالی، وزیر محترم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، همکاران ایشان و خانواده گرانقدر آن شهید؛ اطمینان می دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان این ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.

واکنش ترامپ به ترور شهید فخری‌زاده

ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا با بازنشر چند توییت از جمله توئیت‌های عبری و انگلیسی از یک خبرنگار صهیونیست به ترور شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

منابع خبری تایید نشده: بازداشت شدن یک تن از عوامل ترور شهید فخری زاده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها