جایزه بهترین فیلم جشنواره ایدفا برای «رادیوگرافی یک خانواده»

فیلم مستند «رادیوگرافی یک خانواده» هشتمین ساخته فیروزه خسروانی دو جایزه اصلی در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم مستند آمستردام موسوم به ایدفا را به دست آورد.

جایزه بهترین فیلم جشنواره ایدفا برای «رادیوگرافی یک خانواده»
کد خبر: 448349
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۷ ۱۹:۴۲:۱۰

اعتمادآنلاین| فیلم مستند «رادیوگرافی یک خانواده » هشتمین ساخته فیروزه خسروانی دو جایزه اصلی در جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم مستند آمستردام موسوم به ایدفا را به دست آورد.

به گزاش اعتمادآنلاین، این فیلم که با 12 اثر دیگر در بخش اصلی این جشنواره جهانی رقابت می‌کرد علاوه بر کسب عنوان بهترین فیلم، جایزه بخش استفاده خلاقانه از آرشیو را هم از آن خود کرد.


علی رغم حضور قابل توجه سینماگران ایرانی در دوره‌های مختلف این جشنواره، این نخستین بار است که فیلمی از سینمای ایران برنده این جایزه مهم می‌شود.


جشنواره ایدفا معتبرترین جشنواره مستند جهان به شمار می‌رود که امسال به 2 شکل آنلاین و فیزیکی و با نمایش آثار مستندی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان، در چندین بخش مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله بخش رقابتی اصلی «فیلم‌های بلند»، بخش رقابتی «فیلم‌های نیمه‌بلند»، بخش رقابتی «مستندهای دانشجویی»، بخش رقابتی «کودکان و مستند»، بخش غیررقابتی Luminous، بخش غیررقابتی Frontlight، برگزار شد.


تهیه‌کنندگی مستند «رادیوگرافی یک خانواده» که محصول مشترک ایران، نروژ و سوئیس است را مجید برزگر و فیروزه خسروانی به طور مشترک انجام داده‌اند و ژول جنت، فابین گرینبِرگ، بارد شوگه رانینگ، یانا یلتنس در تهیه این فیلم با آنها همکاری داشته‌اند.


مدیر هنری تازه‌ترین فیلم مستند فیروزه خسروانی که روایتی از زندگی کارگردان است و با تصاویری از آلبوم خانوداگی او آغاز می‌شود را مرتضی احمدوند بر عهده داشته است.


دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان پناه، مدیر طراحی هنری: ایرج رامین فر، تدوین: فرحناز شریفی، موسیقی: پیمان یزدانیان، طراحی و ترکیب صداها: انسیه ملکی، مدیر تدوین: ژیلا ایپکچی، تدوین‌گر سوییس: راینر ماریا ترینکلر و عکس: عباس کوثری.


جشنواره ایدفا که طی روزهای 26 آبان تا 16 آذرماه 99 برابر با 16 نوامبر تا 6 دسامبر 2020 در شهر آمستردام هلند برگزار شد محل نمایش آثار مستند قابل فهم، خلاقه و بدیع و آثاری که بینش‌های جدیدی به جامعه ارائه می‌دهند، است. الی درکس بنیانگذار جشنواره جهانی فیلم «ایدفا» درباره سیاست‌های این جشنواره معتبر جهانی گفته است:


«ما روی فرش قرمز آنجلینا جولی نداریم، در حقیقت ما حتی فرش قرمزی هم نداریم، جشنواره فیلم مستند آمستردام این مدلی نیست.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها