علت شلاق خوردن فعال کارگری چه بود؟ / علی ربیعی، شکایت شخصی‌اش را رد کرد

روزهای گذشته عکسی از بدن شلاق خورده کارگری در فضای مجازی دست به دست شد.

علت شلاق خوردن فعال کارگری چه بود؟ / علی ربیعی، شکایت شخصی‌اش را رد کرد
کد خبر: 448361
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزهای گذشته عکسی از بدن شلاق خورده کارگری در فضای مجازی دست به دست شد.

تصویری که نشان می‌داد داوود رفیعی، از فعالان کارگری، به ‌دلیل آنچه توهین به علی ربیعی، سخنگوی دولت و وزیر پیشین کار عنوان شده، اجرای حکم 74 ضربه شلاق را در دادسرای اوین تحمل کرده است.


داوود رفیعی که پیش از این هم در بازداشت فعالان کارگری در روز جهانی کارگر به زندان افتاده بود، برای پیگیری وضعیت درخواست تجدیدنظرش در پرونده «توهین به وزیر کار» به دادسرا مراجعه کرده که ماموران حکم دادگاه بدوی برای شلاق را بدون اعلام قبلی و بدون تایید درباره او اجرا کرده‌اند. این موضوع با واکنش گسترده فعالان کارگری و کاربران دیگر فضای مجازی روبه‌رو شد و این واکنش‌ها تا آنجا پیش رفت که احمد نادری، نماینده تهران در مجلس یازدهم هم در حساب کابری‌اش در توییتر با انتشار عکس این کارگر، علی ربیعی را به باد انتقاد گرفت. علی ربیعی اما می‌گوید، از این کارگر شکایت نکرده است.

او در نوشتاری در حساب توییتری‌اش با تاکید بر اینکه نمی‌داند اتهام این کارگر چیست، توضیح داده که تاکنون در عمرش از هیچ کارگر و زحمتکشی شکایتی نکرده است. وزیر پیشین کار در توضیح اینکه در شکایت از کارگر نقشی نداشته، نوشته است: «به یاد دارم آقای عباس عبدی اوایل فروردین 98، به نقل از وکیل خوشنام کشور آقای صالح نیکبخت که وکیل این کارگر بود از من خواست برای رفع شبهه، نامه‌ای تنظیم کنم. من با ایشان صحبت کردم که هر متن موثری که لازم می‌داند تنظیم کرده تا امضا کنم. اتفاقا در خط چهارم قبل از «شکایت ندارم» خودم واژه «نداشته» را هم اضافه کردم.»


او ادامه داده که دلیل شلاق خوردن این کارگر را نمی‌دانم اما شلاق بر تن هر انسان و کارگری نگرانم کرده و آزارم می‌دهد. علی ربیعی همچنین صالح نیکبخت، وکیل این کارگر را شاهد صادقی برای کل ماجرا معرفی کرده و بابت فضای غیرمنصفانه‌ای که او را مقصر جلوه داده، ابراز تاسف کرده است. پس از توضیحات علی ربیعی درباره عدم شکایتش از این کارگر، هنوز هیچ ‌یک از مقامات مسوول، خصوصا مقامات دستگاه قضایی درباره چرایی اجرای این حکم، آن‌هم در شرایطی که علی ربیعی می‌گوید شکایتی از این کارگر نداشته، توضیحی ارایه نکرده است.

منبع: اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها