بسته شدن 10 پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از بسته شدن 10 پایگاه نظامی آمریکا خبر داد و نوشت پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، روشن نیست.

بسته شدن 10 پایگاه نظامی آمریکا در افغانستان
کد خبر: 448440
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۰:۱۲:۰۱

اعتمادآنلاین| روزنامه واشنگتن پُست گزارش داد که پس از توافقنامه آمریکا و طالبان در دوحه، نیروهای آمریکایی همچون بخشی از توافق خروج، 10 پایگاه را در افغانستان بسته‌اند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود که پیامدهای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، روشن نیست. بر اساس این گزارش، بسته شدن پنج پایگاه، بخشی از توافق طالبان و آمریکا در توافقنامه دوحه بود. با بسته شدن این پایگاه‌ها، آمریکا هزاران سربازش را از افغانستان خارج کرده ‌است. این پنج پایگاه در ارزگان، هلمند، لغمان و پکتیا بودند.

پنج پایگاه دیگری که امسال بسته شده‌اند، در ننگرهار، بلخ، کابل، فاریاب و زابل قرار داشتند.

بر اساس گزارش این روزنامه، در مورد تجهیزات و وسایل نظامی در این پایگاه‌ها اطلاعاتی در دست نیست، اما قبل از آن نیروهای آمریکایی در افغانستان به نیروهای افغان صدها تانک را تحویل داده‌اند.

با وجود تخلیه پایگاه‌های آمریکایی در افغانستان مقامات افغان و آمریکایی گفته‌اند که در مورد کاهش نیروهای خارجی در افغانستان تاکنون تصمیم قاطعی وجود ندارد.

در همین حال یک مقام‌ به واشنگتن پست گفته است که در مورد انتقال یا تحویل تجهیزات نظامی به نیروهای افغان بحث‌ها جریان دارد و تاکنون معلوم نیست که چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

اما یک مقام‌ دیگر گفته است که با وجود کاهش سربازان آمریکایی در افغانستان باز هم این کشور حملات هوایی بر ضد داعش انجام خواهد داد.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفته است که تاکنون بحث‌ها در مورد بسته شدن پایگاه‌های بیشتر و تحویل دادن تجهیزات آن به نیروهای افغان جریان دارد. این مقام افزوده که سه تصمیم کلان با مشورت ناتو و دولت افغانستان صورت خواهند گرفت.

با این حال تاکنون روشن نیست که چند پایگاه نیروهای امریکایی در افغانستان فعال هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها