کد خبر: 448474
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۱:۲۵:۲۶
| |

پیمان مولوی در یادداشتی نوشت:

صعود نوسانی بورس

بازار سرمایه تا شصت روز آینده روندی صعودی همراه با نوسان و ورود حقیقی‌ها را تجربه خواهد کرد.

صعود نوسانی بورس
کد خبر: 448474
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۱:۲۵:۲۶

اعتمادآنلاین| بازار سرمایه تا شصت روز آینده روندی صعودی همراه با نوسان و ورود حقیقی‌ها را تجربه خواهد کرد. عرضه داراسوم نیز بستگی به شرایطی خاصی دارد اگر همانند عرضه دارا دوم با شرایط و حواشی عرضه شود استقبالی نخواهد داشت ولی درصورت نداشتن حواشی باتوجه به سهام ارزنده دارا سوم می‌توان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت سودده دانست.

بازارهای مالی را اگر به عنوان شش مولفه جدا دیده شود برای سرمایه‌گذاری متناسب است. مهم‌ترین عامل در سرمایه‌گذاری درک مناسبی از بازارهای موازی و ورود نقدینگی به این بازارها را داشته باشید. بازارها به عنوان یک چرخه دیده می‌شوند از ماشه دلار حرکت می‌کند وبه مرور به بازارهای طلا، خودرو، ملک و املاک و مستغلات و درنهایت بورس این چرخه در نقطه‌ای قرار دارد که به علت اتفاقات امریکا و چشم‌انداز مثبت بازار ارز، طلای جهانی و خودرو کمی در تعلیق قرار دارند، بازار بورس نیز رفتار نوسانی، کج‌دار دارد و بازار املاک تنها بازاری بوده که شاهد رشد متوسط 1.9 الی 2 درصدی بوده است به همین علت باید با توجه به رفتارهای بازارهای موازی نباید به صورت تک بازار بود.

همچنین اگر اقتصاد ایران می‌خواهد به شرایط یک دهه قبل خود بازگردد باید برای شش سال پیاپی رشد اقتصادی بالای هشت درصد را تجربه کند تا شرایط اقتصادی و معیشتی کشور به وضعیت قبل از تحریم‌ها برسد. رسیدن به یک چنین رشدی نیازمند اصلاح در روند تصمیم‌سازی‌های داخلی و بهبود مناسبات ارتباطی با جهان پیرامونی است که باید در چشم‌انداز پیش رو مورد توجه قرار بگیرد تا بازارها دوره‌ای از ثبات را تجربه کنند و اثرات این تحول در زندگی معیشتی طبقات مختلف نمایان شود. همیشه یک همگرایی بین نرخ ارز و بازارسهام وجود دارد و ممکن است این همگرایی فاصله 10 الی 120 روزه را طی کند. یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در شرکت‌های کادمویتی محور، افزایش نرخ‌های جهانی در حوزه‌های کالایی بود که ناشی از کاهش ارزش دلار جهانی بود. همچنین افزایش نرخ ارز بر روی تمامی بازارهای مالی از جمله بورس تاثیر می‌گذارد چراکه نرخ دلار به عنوان ماشه حرکتی برای بازارها شناخته می‌شود. اتفاقی که در 4 ماهه نخست سال افتاد کمی شدید بود اما همیشه همگرایی بین نرخ دلار و بازار سرمایه وجود دارد...

در تفسیر رشد بازار سرمایه نباید از تعلیل بازارهای موازی غافل بود همیشه نقدینگی و سرمایه مردم بین چهار بازار بورس، مسکن، خودرو و بانک در حرکت بود و درحال حاضر بازار سرمایه‌ای با بیش از 20 میلیون سهامدار داریم که اغلب از قشر جوان تشکیل شده و ترکیب بازار سرمایه برای همیشه تغییرکرده و این بازار در آینده تبدیل به اصلی‌ترین موضوع اقتصاد کشور می‌شود.

منبع: تعادل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها