کد خبر: 448532
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۳:۵۷:۱۱
| |

احترام برومند:

بازیگر جامع‌الشرایط

احترام برومند در یادداشتی نوشت: پورحسینی بازیگری جامع‌الشرایط بود که زمان انتخاب نقش با وسواس عمل می‌کرد. ویژگی‌هایی مانند چهره زیبا، صدای خوب و دانش از این هنرمند چهره‌ یک شخصیت دوست داشتنی برای مخاطب می‌ساخت.

بازیگر جامع‌الشرایط
کد خبر: 448532
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۳:۵۷:۱۱

اعتمادآنلاین| احترام برومند در یادداشتی نوشت: آقای پورحسینی را 50 سال بود که می‌شناختم. قطعا همه معترفند چهره‌ای خاص برای کار در تئاتر و تلویزیون و سینما داشت.

مهارت‌های بازیگری ایشان به اضافه فیزیک مناسب که از ویژگی‌های هر بازیگری است به اضافه آن چهره خاص، به خصوص در سال‌های جوانی‌شان به چشم می‌آمد.

اما نباید از یک نکته‌ بسیار مهم غافل بمانیم که تحصیل در هنرهای زیبا بود، ضلع کامل‌کننده دو ویژگی دیگر. در تمام این سال‌ها از آقای پورحسینی کارهای خوب دیده‌ام و تک‌تک آنچه روی صحنه اجرا کردند در ذهنم مانده است، به‌ خصوص در سال‌هایی که تازه با آقای رشیدی ازدواج کرده بودم و بیش از گذشته به تماشای تئاتر می‌نشستم.

شناخت من از روحیات و شخصیت ایشان به‌ واسطه دوستی بسیار صمیمی و نزدیکی که با بهرام شاه‌محمدلو، مرضیه برومند و راضیه برومند داشت بیشتر هم شد.

تجربه تماشای بازی‌های خوب آقای پورحسینی در همکاری با بهترین‌های تئاتر و سینمای ایران ادامه داشت. همزمان چیزی که من را بسیار متاسف می‌کند، این است که سینما و تلویزیون ما به سمت و سویی حرکت کرد که نتوانست از کیفیت هنری این بازیگر کاردان بهره بگیرد.

از دورانی به بعد، بزرگان تئاتر ما آنقدر کم کار کردند که اصلا امکان حضور در نمایش‌ها برای چهره‌های باتجربه فراهم نمی‌شد.

سینما هم به سوی جوانگرایی سوق پیدا کرد و ذائقه عمومی که تا حدی از سیاست‌ خط می‌گرفت، امکان فعالیت به این افراد نمی‌داد. واقعا خوشحالم که آخرین بازی ایشان در فیلم آقای کیمیایی را دیدم و چه بازی درخشانی داشتند؛ یعنی حضور بسیار غافلگیر‌کننده‌ای بود و چه خوب که آقای کیمیایی از ایشان دعوت کرد.

بازی آقای پورحسینی در آثار زنده‌یاد علی حاتمی، «کمال‌الملک» و «هزار دستان» هم به همین شکل فراموش نمی‌شود.

پورحسینی بازیگری جامع‌الشرایط بود که زمان انتخاب نقش با وسواس عمل می‌کرد. ویژگی‌هایی مانند چهره زیبا، صدای خوب و دانش از این هنرمند چهره‌ یک شخصیت دوست داشتنی برای مخاطب می‌ساخت.

حضور با صلابت ایشان در «بندار بیدخش» به کارگردانی بهرام بیضایی، نمایش‌های دکتر علی رفیعی و سریال‌های زنده‌یاد علی حاتمی تا ابد در ذهنم باقی است. از دست رفتن او بسیار تاسف‌آور است، یادش گرامی

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها