کد خبر: 448574
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۶:۰۵:۰۰
| |

عباس یاری، منتقد و نویسنده سینمایی:

برپایی آنلاین «سینماحقیقت»، راهی برای ادامه حیات این رویداد است

دبیر تحریریه ماهنامه سینمایی «فیلم»، برپایی آنلاین چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» را راهی برای ادامه حیات جشنواره‌های سینمایی و منطبق شدن با زیست کرونایی توصیف کرد.

برپایی آنلاین «سینماحقیقت»، راهی برای ادامه حیات این رویداد است
کد خبر: 448574
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ ۱۶:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس یاری منتقد و نویسنده سینمایی برگزاری آنلاین چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» را راهی برای ادامه حیات جشنواره‌های سینمایی خواند و گفت: جهان برای اولین بار این شرایط را تجربه می‌کند، و هرچه می‌گذرد زیست آدم‌ها بیشتر با آنچه که کرونا به ما تحمیل کرده منطبق می‌شود بنابراین کم‌کم می‌توانیم به تجربه‌ای در شیوه برگزاری جشنواره‌های سینمایی برسیم که پربارتر شود.

او با اشاره به اینکه برگزاری آنلاین جشنواره شیوه‌ای است که در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می‌شود، گفت: طبیعی است که جشنواره آنلاین آن حس و حال و گرمای برگزاری فیزیکی‌اش را ندارد که افراد بتوانند در لابی‌ها حرف بزنند، موجی ایجاد شود، بروشورها دست به دست شود و حس و حال فیلم دیدن در سالن سینما دست بدهد. اما وقتی می‌خواهید به چیزی اهمیت بدهید و بگویید از بین نرفته و فراموش نشده ناچارید راه‌هایی برای آن پیدا کنید. برگزاری آنلاین جشنواره هم راهی برای ادامه حیات آن در شرایط کرونایی است.

دبیر تحریریه ماهنامه سینمایی «فیلم» با اشاره به اینکه جهان شرایط فعلی را برای اولین بار است که تجربه می‌کند، گفت: از مراسم ازدواج تا مرگ، همه در خلوت و گاهی به شکل لایو برگزار می‌شود. وقتی شرایط اینطور است و می‌خواهید کاری فرهنگی را ادامه بدهید تنها راهش برگزاری آن در فضای مجازی است و جشنواره هم از این مقوله جدا نیست.

یاری ادامه داد: ممکن است برگزاری آنلاین برای برخی از جشنواره‌ها که بودجه کمی دارند کمک کند که آنها ادامه پیدا کنند تا به جایی برسند که اسپانسرهای خوبی مانند همه جشنواره‌های دنیا پیدا کنند.

حُسن آن این است که جشنواره فراموش نمی‌شود. برگزارکنندگان جشنواره‌ها با کسب تجربه در برپایی آنلاین رویدادها، ممکن است کم کم به فکر ایجاد خلاقیت و یافتن ویژگی‌های جدید هم برای آن باشند که خیلی جذاب باشد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها