وزیر نفت عراق:

عراق از اوپک برای معافیت از کاهش تولید درخواست نخواهد کرد

روزنامه دولتی الصباح به نقل از وزیر نفت عراق نوشت: این کشور از اوپک برای معافیت از کاهش تولید درخواست نخواهد کرد و انتظار دارد قیمت نفت در ابتدای سال 2021 به حدود 50 دلار برسد.

عراق از اوپک برای معافیت از کاهش تولید درخواست نخواهد کرد
کد خبر: 448670
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ۱۰:۳۴:۵۶

اعتمادآنلاین| احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق اظهار کرد که پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید به تقویت قیمتها کمک می کند و عراق بدنبال معافیت از کاهش تولید نخواهد بود زیرا نمیخواهد قیمتهای نفت سقوط کند.

وزیران نفت اوپک روز دوشنبه و وزیران اوپک پلاس روز سه شنبه برای تصمیم گیری درباره سیاست تولید سال آینده و تاخیر احتمالی افزایش تولید برنامه ریزی شده در ژانویه، دیدار خواهند کرد.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، امسال با بحران مالی، پاندمی ویروس کرونا و مشکلات سیاسی دست و پنجه نرم کرده و نتوانسته است به تعهداتش تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس به طور کامل عمل کند.

آمار رسمی شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) نشان داد که عراق در اکتبر 3.842 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که بالاتر از تولید 3.60 میلیون بشکه در روز در سپتامبر و بالاتر از سهمیه تولید 3.804 میلیون بشکه در روز این کشور تحت توافق اوپک پلاس بوده است.

عراق قرار بود از سپتامبر تا دسامبر 698 هزار بشکه در روز کاهش تولید جبرانی علاوه بر سهمیه کاهش تولیدش داشته باشد که به 203 هزار بشکه در روز در سپتامبر و 165 هزار بشکه در روز در ماههای اکتبر، نوامبر و دسامبر تقسیم شده بود.

طبق آمار سومو، تولید میادین نفتی دولت فدرال عراق در اکتبر به 3.396 میلیون بشکه در روز و تولید منطقه کردستان به 446 هزار بشکه در روز رسید. مقامات دولت فدرال عراق در گذشته مازاد تولید منطقه کردستان را عامل نرخ ضعیف پایبندی این کشور معرفی کرده بودند.

علی علاوی، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی عراق سه شنبه گذشته اعلام کرد این کشور در پذیرش مدل سهمیه بندی کاهش تولید اوپک میان اعضای این گروه بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و سیاسی آنها صبرش به آخر رسیده است.

بر اساس گزارش پلاتس، قرار بود محدودیت عرضه فعلی 7.7 میلیون بشکه در روز اوپک پلاس از ژانویه تسهیل شده و به 5.8 میلیون بشکه در روز برسد اما وزیران این گروه به ابهامات پیرامون سطح تقاضای جهانی برای نفت اشاره کردند که آنها را مجبور می کند افزایش برنامه ریزی شده تولید را به تاخیر بیاندازند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها