عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

طرح لغو تحریم‌ها سطح بالایی از منافع ملی را تامین می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها سطح بالاتری از منافع ملی تامین می‌شود.

طرح لغو تحریم‌ها سطح بالایی از منافع ملی را تامین می‌کند
کد خبر: 448767
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ۱۴:۳۴:۴۵

اعتمادآنلاین| نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها سطح بالاتری از منافع ملی تامین می‌شود.


عباس مقتدایی با اشاره به تصویب دوفوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مفاد این طرح را به صورت دقیق بررسی می کند و ما به دنبال آن هستیم که با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، سطح بالاتری از منافع ملی را تامین کنیم.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که فشار کشورهای غربی به ویژه آمریکا به کشورمان بسیار زیاد شده و آنان نسبت به تعهدات خود و معاهدات بین‌المللی پایبند نیستند، لازم است این طرح در مجلس به تصویب برسد.

مقتدایی گفت: به نظر می‌رسد حداقل بخشی از بدنه دولت، انگیزه و تحرک لازم برای احقاق حقوق کشور را نداشته‌اند و به همین دلیل مجلس با تدوین طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تلاش می‌کند تا تحرکات لازم را در بدنه دولت برای احقاق حقوق ملت در برابر کشورهای غربی ایجاد کند.

وی اظهار داشت: ما در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها وظایفی را برای دولت در نظر گرفته‌ایم و بر روند فعالیت‌های آنان نظارت خواهیم کرد و به دنبال دستیابی حداکثری به منافع مردم و خارج کردن کشور از رفتارهای منفعلانه هستیم.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون جلسات متعددی برای بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شده و نقطه نظرات دستگاه‌های مختلف به ویژه وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی هم اخذ شده و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس هم در حال بررسی این طرح هستند تا طرحی دقیق و پخته ارائه شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها