جهانگیری در اجلاس شورای نخست‌وزیران شانگهای سخنرانی می‌کند

معاون اول رییس‌جمهور فردا (دوشنبه 10 آذرماه) در نوزدهمین اجلاس شورای نخست‌وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت و سخنرانی می‌کند.

جهانگیری در اجلاس شورای نخست‌وزیران شانگهای سخنرانی می‌کند
کد خبر: 448792
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۹ ۱۶:۳۱:۴۴

اعتمادآنلاین| معاون اول رییس‌جمهور فردا (دوشنبه 10 آذرماه) در نوزدهمین اجلاس شورای نخست‌وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت و سخنرانی می‌کند.


اسحاق جهانگیری قرار است در این اجلاس که برای نخستین‌بار به میزبانی کشور هند و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود، به تبیین و تشریح مواضع و دیدگاه‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، امنیتی و فرهنگی بپردازد.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی است که در سال 2001 توسط کشورهای چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی پایه‌گذاری شد و پس از آن در سال‌های بعد، ایران، مغولستان، پاکستان، هند، افغانستان و بلاروس به عنوان اعضای ناظر به این سازمان پیوستند.

گفتنی است عضویت هندوستان و پاکستان به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای که در سال 2015 مورد تایید قرار گرفت، در سال 2017 در اجلاس سران کشورهای عضو این سازمان در کشور قزاقستان به تصویب رسید.

منبع:‌ مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها