رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر خارجه مصر دیدار کرد

رئیس تشکیلات خودگردان در سفر به مصر با وزیر خارجه این کشور و نیز دبیرکل اتحادیه عرب دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به فلسطین رایزنی کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر خارجه مصر دیدار کرد
کد خبر: 448827
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ۰۷:۳۴:۵۶

اعتمادآنلاین| محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه (دیروز) پس از اردن، وارد مصر شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، در این دیدار که در مقر اقامت عباس در قاهره برگزار شد، وزیر خارجه مصر در جریان آخرین تحولات مسأله فلسطین و تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای جلب حمایت‌ بین‌المللی از موضع فلسطین قرار گرفت.

از دیگر دیدارهای عباس در مصر، دیدار با «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب بود که وی نیز در جریان آخرین تحولات مربوط به فلسطین قرار داده شد.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، ابولغیط در این دیدار گفت، اتحادیه عرب همواره حامی مبارزه و ایستادگی ملت فلسطین بوده و این حمایت تا بازپس‌گیری حقوق مشروع، تحقق صلح عادلانه و ایجاد کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس ادامه دارد.

یک مقام مسؤول در اتحادیه عرب اعلام کرد، در این دیدار که اولین بار پس از فوریه گذشته و پس از شیوع کرونا انجام می‌شود، درباره جوانب مختلف مسأله فلسطین در پی تحولات اخیر بویژه نتایج انتخابات آمریکا بحث و تبادل‌نظر شد.

این فرد مسؤول در ادامه گفت، دبیرکل اتحادیه عرب مشتاق شنیدن برآورد عباس درباره «ازسرگیری روابط با اسرائیل، پرونده آشتی فلسطینی و تأثیر وضعیت منطقه‌ای بر مسأله فلسطین» بوده است.

وی افزود، در این دیدار این اتفاق‌نظر وجود داشت که دولت جدید آمریکا زمینه را برای بازیابی نقش فعال‍‌تر واشنگتن برای پیگیری راهکار دو دولتی بر اساس مراجع بین‌المللی و توافق‌هی امضا شده میان طرفین فلسطینی-اسرائیلی باز می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان دیروز نیز در سفر به اردن با «عبدالله دوم» شاه این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین رایزنی کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها