مهاجمی در حد پرسپولیس بود که جذب نشد؟

پرسپولیس امیدوار بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا با شرایط خاص، آل‌کثیر را ببخشد و این بازیکن بتواند بار دیگر به پرسپولیس بازگردد اما این اتفاق هم رخ نداد و او نتوانست راهی برای عبور از محرومیت پیدا کند. ضمن اینکه بازیکن خوب دیگری در لیگ نبود که پرسپولیس برای جذبش تلاش کند.

مهاجمی در حد پرسپولیس بود که جذب نشد؟
کد خبر: 448857
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ۰۸:۵۴:۳۳

اعتمادآنلاین| بعد از تساوی بدون گل پرسپولیس در هفته سوم و در یک دیدار خارج از خانه که با مشکلات فراوانی از جمله بازی زیر باران شدید و همچنین طی مسافت نسبتاً طولانی و دو ساعت و نیمه از اهواز تا مسجدسلیمان همراه بود، طرفداران پرسپولیس که بابت این نتیجه حسابی عصبانی بودند، بار دیگر مدیران باشگاه را مقصر توقف و ناکامی تیم‌شان قلمداد کردند اما آیا می‌توان این موضوع را پذیرفت که جعفر سمیعی و ابراهیم‌شکوری مسبب این تساوی هستند؟

ترکیب نو در روز بدشانسی


پرسپولیس در نیمه نخست با ترکیبی متفاوت وارد زمین شده بود. در این بازی وحید امیری و احسان پهلوان از ترکیب اصلی کنار گذاشته شدند تا سرخپوشان بتوانند برای فینال آسیایی از حالا، دیدارهای لیگ را به چشم بازی‌های تدارکاتی ببینند و با ترکیبی بدون این دو بازیکن راهی زمین شوند. البته این موضوع برای تیم مشکلاتی را درست کرد زیرا عدم هماهنگی باعث شد پرسپولیسی‌ها در نیمه نخست درخشش چندانی نداشته باشند و به اندازه که انتظار می‌رفت روی دروازه حریف فشار ایجاد نکنند. با این حال این تیم صاحب توپ و میدان بود و بارها روی دروازه حریف خطرآفرین شد تا حدی که آنها یک‌بار به پنالتی دست یافتند و سه مرتبه از فاصله نزدیک دروازه نفت مسجدسلیمان را تهدید کردند.

تیره و تار ناکامی


سیامک نعمتی، پنالتی را از دست داد و تیر دروازه، عامل ناکامی او بود. سیامک که از روی نقطه پنالتی مقابل صنعت‌نفت آبادان به گل سه امتیازی رسیده و پای سند پیروزی تیمش در هفته دوم را امضا کرده بود، در هفته سوم ناکامی به دست‌ آورد و توپش به تیر خورد تا مانع پیروزی سرخ‌ها شود. به هر حال پرسپولیس در نیمه نخست بدون گل زده به رختکن رفت.

12 سانتر و یک تک‌به‌تک


در نیمه دوم، شرایط بازی متفاوت شد و پرسپولیس با هیجان و عطش بیشتری برای گلزنی به سمت دروازه حریف رفت ولی این‌بار اتفاقات دیگری افتاد. تعویض‌های کاملاً تهاجمی یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس جان تازه‌ای داده بود ولی این تیم اسیر بدشانسی‌هایی شبیه به بازی با سایپا شد. البته سطح یکی، دو تن از بازیکنانی که به تازگی به پرسپولیس آمده‌اند، بسیار پایین‌تر از سایر بازیکنان است‌؛ از این رو سرخپوشان به یک دردسر واقعی دچار شدند زیرا حتی یکی از بازیکنان این تیم از فاصله پنج، شش متری توانایی گلزنی به حریف با ضربه سر در موقعیت تک‌به‌تک را نداشت و در ارسال‌هایش به قدری ضعیف عمل می‌کرد که سروصدای همبازیانش را درآورد تا حدی که یک صحنه، سه بار پشت‌سر هم ارسال داشت که دو مرتبه توسط مدافعان نفت مسجدسلیمان برگشت و ارسال سوم مستقیماً به اوت رفت. تیم یحیی در 20 دقیقه پایانی بازی 12 سانتر روی دروازه حریف داشت که هیچ‌کدام به گل منجر نشد.

محدودیت بلای جان پرسپولیس


این شرایط، وضعیت را برای گل‌محمدی سخت کرد و بار دیگر هواداران عصبانی پرسپولیس را به جان مدیران باشگاه انداخت. آنها معتقد بودند اگر پرسپولیس مهاجم قدرتمندی جذب می‌کرد، حالا شرایطی بهتر از این برایش اتفاق می‌افتاد. این در حالی است که وضعیت برای سرخ‌ها در نقل‌وانتقالات با سایر باشگاه‌های ایران کاملاً متفاوت بود و آنها در جذب بازیکنان بیشتر، محدودیت داشتند. قبل از شروع دوباره مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه در زمان مدیریت قبلی اقدام به جذب 7 بازیکن کرد که از این میان، عیسی آل‌کثیر محروم شد و دو بازیکن دیگر چندان با سطح تیم اصلی، همخوانی نداشتند. در دوره مدیریت جدید، سرخپوشان دو بازیکن دیگر هم جذب کردند؛ محمد شریفی از لیگ یک و مهدی مهدیخانی از باشگاه واراژدین کرواسی که هنوز این دو نفر با تصمیم گل‌محمدی در ترکیب تیم، قرار نگرفته‌اند. با این حال بازیکن دیگری نیز وجود نداشت که باشگاه بتواند آنها را جذب کند.

با پرسپولیس همکاری نشد


طرفداران پرسپولیس اعتقاد داشتند این تیم حداقل به یک مدافع دیگر نیاز داشت. در این زمینه نیز تلاش‌های مدیران باشگاه راه به جایی نبرد زیرا در وهله نخست، آنها زیر بار فشار برخی بازیکنان بابت قراردادهای آن‌چنانی نرفتند و از سوی دیگر به هیچ عنوان باشگاه‌های دیگر با پرسپولیس همکاری نکردند که رضایتنامه بازیکنان خود را برای حضور در جمع سرخپوشان ارسال کنند. مثلاً یکی از باشگاه‌ها برای رضایتنامه بازیکن خود به پرسپولیس پیشنهاد 6 میلیارد تومانی داد و باشگاهی دیگر، درخواست کرد در ازای یک مدافع، دو بازیکن از پرسپولیس بگیرد.

مهاجمی بود که جذب نشود؟


بحث دوم ماجرای جذب مهاجم بود. سرخپوشان در همین نقل‌وانتقالات، 6 بازیکن در فاز تهاجمی جذب کردند؛ شجاعی، رمضانی، آل‌کثیر، پهلوان، شریفی و مهدیخانی و بودجه سنگینی بابت حضور این بازیکنان در لیست تیم هزینه شد. از سوی دیگر، مهاجم دیگری در لیگ دیده نمی‌شد که بتواند مشکل خط حمله پرسپولیس را حل کند و چیزی به تیم بیفزاید.

ماجرای حضور مسی و رونالدو


فراموش نکنید پرسپولیسی‌ها قبل از حضور سمیعی، چند ستاره خود از جمله مهدی ترابی و علی علیپور زوج خط حمله فصل قبل خود را از دست داده بودند و از بد حادثه، سه بازیکن دیگر در فاز تهاجمی این تیم یعنی وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر را در فینال آسیایی در اختیار ندارند. البته اگر مدیریت جدید باشگاه اقدام به جذب لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هم می‌کردند، آنها نمی‌توانستند در فینال لیگ قهرمانان برای پرسپولیس بازی کنند! برای ادامه لیگ هم بازیکنی در حد پرسپولیس نبود که باشگاه برای مذاکره با او وارد عمل شود. در این زمینه نیز، باشگاه‌های دیگر کوچک‌ترین همکاری با پرسپولیسی‌ها نداشتند و این‌طور بود که پرسپولیس نتوانست مهاجم جدیدی جذب کند. 7 سهمیه پر شده بود و یک سهمیه آزاد هم بابت جذب مهاجم رفت.

گوچی اسیر نوسانات دلار

بهترین گزینه، رضا قوچان‌نژاد بود اما باشگاه در این خصوص با شرایط عجیبی مواجه شد زیرا مدیران باشگاه زووله هلند اصلاً با پرسپولیس راه نیامدند و در نهایت بازیکن خود را به سرخپوشان ندادند تا باشگاه ناامید از جذب این مهاجم سابق ملی‌پوش شود. جذب گوچی هم به نوسانات دلار گره خورد. نام چند بازیکن دیگر هم برای حضور در جمع سرخپوشان شنیده شد اما هیچ یک از آنها نتوانست نظر هواداران را به خود جلب کند.

داشته‌های پرسپولیس


به هر حال پرسپولیسی‌ها با همین داشته‌های خود به لیگ بازگشتند و امیدوار بودند که کنفدراسیون فوتبال آسیا با شرایط خاص، آل‌کثیر را ببخشد و این بازیکن بتواند بار دیگر به پرسپولیس بازگردد اما این اتفاق هم رخ نداد و آل‌کثیر نتوانست راهی برای عبور از محرومیت سنگین خود پیدا کند. در واقع بازیکن خوب دیگری با قرارداد یا حتی بدون قرارداد یا رضایتنامه آماده، بیرون از لیست نبود که پرسپولیس برای جذبش تلاش کند. به این شکل بود که پرسپولیس پس از جذب 9 بازیکن جدید، با شرایط ویژه‌ای به لیگ بازگشت و حالا می‌بینیم هواداران همچنان ناراضی و ناامید نسبت به آینده هستند و البته مشکلات تیم در بخش گلزنی هم به بالاترین حد خود رسیده است. بالاخره هر تغییری، تبعاتی هم در پی دارد!

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها