تاکید جهانگیری بر پیگیری مصوبات شورای اقتصاد برای پیشگیری از هدر رفتن انرژی

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت از سازمان برنامه و بودجه خواست تا پیگیر مصوبات شورای اقتصاد درخصوص پیشگیری از هدر رفت انرژی باشد.

تاکید جهانگیری بر پیگیری مصوبات شورای اقتصاد برای پیشگیری از هدر رفتن انرژی
کد خبر: 448931
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ۱۲:۱۰:۴۹

اعتمادآنلاین| معاون اول رئیس‌جمهور گفت: بهینه‌سازی در مصرف انرژی مطالبه رهبر معظم انقلاب و از مسیرهای مهم توسعه کشور است که می‌تواند موجب صرفه‌جویی در منابع و نیز ایجاد اشتغال به ویژه در بخش‌های خدماتی شود.


اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه شورای اقتصاد که صبح امروز (دوشنبه 10 آذرماه) به ریاست وی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت موضوع بهینه‌سازی مصرف سوخت از سازمان برنامه و بودجه خواست تا پیگیر مصوبات شورای اقتصاد درخصوص پیشگیری از هدر رفت انرژی باشد.

وی افزود: بهینه‌سازی در مصرف انرژی را مطالبه رهبر معظم انقلاب و از مسیرهای مهم توسعه کشور است که می‌تواند موجب صرفه‌جویی در منابع و نیز ایجاد اشتغال به ویژه در بخش‌های خدماتی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر استفاده از منابع فاینانس خارجی برای پیشبرد طرح‌های توسعه کشور تاکید و در عین حال از مدیران شرکت‌های داخلی خواست تا نسبت به داخلی‌سازی و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های شکل گرفته در کشور تلاش بیشتری کنند.

جهانگیری ضرورت حمایت از تجار و صادرکنندگان کشور و حفظ بازارهای صادراتی را خاطرنشان ساخت و از وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خواست تا با حساسیت بیشتری موضوع تسهیل صادرات کالاها و تامین نیازهای داخلی را در دستورکار قرار دهد.

در این جلسه که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی و نیز رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان علمی و فناوری حضور داشتند، با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر انتشار اوراق مالی اسلامی برای تکمیل سد چمشیر و نیز استفاده از فاینانس خارجی برای افزایش ظرفیت نیروگاه برق آبی گتوند علیا و سرمایه‌گذاری از محل منابع داخلی شرکت‌های برق منطقه‌ای موافقت شد.

همچنین درخواست وزارت نفت برای طرح انتقال توسعه خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

شورای اقتصاد به طرح مدیریت کاهش مصرف و جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی در ساختمان‌ها و نیز طرح توسعه فاز دوم میدان گازی تنگه بیجار و احداث ایستگاه تقویت فشار آن موافقت کرد.

در این جلسه درخواست‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور انتشار اوراق برای احداث قطار حومه‌ای کلانشهر مشهد به شهر جدید گلبهار و چناران و نیز قطار حومه‌ای شهر اصفهان به شهر جدید بهارستان مطرح و پس از بحث و تبادل نظر با آنها موافقت شد.

همچنین درخصوص پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص تعیین عوارض صادراتی موضوع ماده 37 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مقرر شد در کارگروهی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت درخصوص محاسبه عوارض برخی اقلام تصمیم‌گیری و مجددا این پیشنهاد به شورای اقتصاد ارجاع شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها