تاکید قالیباف بر تاثیر درآمدهای نفتی و هزینه‌های کرونا در بودجه 1400

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نشست امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

تاکید قالیباف بر تاثیر درآمدهای نفتی و هزینه‌های کرونا در بودجه 1400
کد خبر: 448939
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ۱۲:۳۵:۳۲

اعتمادآنلاین| محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: با توجه به فرا رسیدن موعد بررسی بودجه سال 1400 در مجلس، جلسه امروز با حضور قالیباف رئیس مجلس برای بررسی اولویت‌های بودجه در سال آینده تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه با توجه به اهمیت بودجه در پارامترهای مختلف کشور بسیار ضروری و مهم بود، افزود: ابتدا کلیاتی از مسایل مختلف مجلس مطرح و سپس به طور ویژه بر بحث بودجه متمرکز شدیم، اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هم در ادامه مسائل و دغدغه های خود را در بحث بودجه مطرح و مورد بحث قرار دادند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس بیان کرد: موضوع اصلاح ساختار بودجه در این نشست مورد تاکید رئیس مجلس و نمایندگان قرار گرفت، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات طی چند ماه گذشته به طور ویژه بحث اصلاح ساختار بودجه را مورد بررسی قرار داد و اکنون هم در صحن علنی در حال بررسی است، همچنین در این نشست توجه به تاثیر درآمدهای حاصل از نفت و افزایش هزینه‌های ناشی از شیوع کرونا بر دیگر مسائل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

مفتح تاکید کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از اتمام نظرات نمایندگان یک جمع‌بندی نسبت به مسائل داشتند و اعلام کردند، با توجه به حساسیت ها و ویژگی‌های منابع مالی در بودجه سال آینده باید توجه نسبت به حال مردم آسیب دیده از شیوع کرونا و تاثیر تحریم‌ها بر درآمدهای حاصل از فروش نفت مورد توجه قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دکتر قالیباف بیان کرد، براین اساس تاثیر دو موضوع درآمدهای نفتی و کرونا باید بر مباحث اقتصادی مدنظر قرار بگیرد و بودجه 1400 به نحوی تدوین شود که ضمن بهینه سازی ارقام و ساختار آن موجب افزایش رشد اقتصادی و حمایت از افراد نیازمند و آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا شود.

وی تاکید کرد: این مسایل نیاز به هماهنگی کامل همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس به ویژه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات دارد تا تمامی اصلاحات ساختار بودجه بتواند در بودجه سال آینده خود را نشان دهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها