آغاز دور چهارم گفت‌و‌گوهای کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو

هیأت معارضان، دولت و جامعه مدنی سوریه دور چهارم گفت‌و‌گوهای تدوین قانون اساسی این کشور را در ژنو سوئیس آغاز کردند.

آغاز دور چهارم گفت‌و‌گوهای کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو
کد خبر: 448980
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۰ ۱۴:۱۷:۵۹

اعتمادآنلاین| چهارمین دور گفت‌و‌گوهای هیأت معارضان، دولت و جامعه مدنی سوریه در خصوص قانون اساسی این کشور امروز (دوشنبه) در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد و آن‌گونه که معارضان گفته‌اند، گفت‌و‌گوها به صورت مستقیم خواهد بود.

به نوشته عربی21، این گفت‌و‌گوها تا تاریخ چهارم دسامبر (به مدت پنج روز) به طول خواهد انجامید و علی‌رغم خطر ویروس کرونا، گفت‌و‌گوها رو در رو انجام خواهد گرفت. هیأت معارضان سوریه امروز خود را به ژنو رساند و هیأت دولت دمشق نیز صبح روز شنبه به این شهر آمده بود.

«گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه در این باره گفته است که دور پنجم این گفت‌وگوها در ماه ژانویه برگزار خواهد شد و تمرکزها در این نشست بر روی اصول قانون اساسی سوریه خواهد بود اما جدول زمانی مشخصی برای پایان این نشست‌ها وجود ندارد.

سومین دور گفت‌و‌گوهای کمیته مرکزی تدوین قانون اساسی در سوم شهریور ماه و جلسه اول و دوم آن در چهارم تا هشتم نوامبر 2019 برگزار شد و سه هیأت شرکت کننده، هر کدام از میان خود 15 نفر را در قالب هیأت کوچک‌تر برای بررسی قانون اساسی جدید یا اصلاح قانون اساسی فعلی انتخاب کردند.

قانون اساسی فعلی سوریه متعلق به سال 2012 است که دولت سوریه پس آغاز اعتراضات در واکنش به خواست مخالفان و معترضان، اقدام به ارائه آن کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها