کد خبر: 449075
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۰۸:۳۵:۱۰
| |

اعتراضات گسترده مخالفان دولت پاکستان

با وجود ممنوعیت و دستگیری صدها تن از فعالان، حامیان اپوزیسیون پاکستان در یک شهر مرکزی در این کشور دست به راهپیمایی زده و خواستار استعفای نخست وزیر به اتهام کشورداری بد و ناکارآمد شدند.

اعتراضات گسترده مخالفان دولت پاکستان
کد خبر: 449075
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۰۸:۳۵:۱۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این راهپیمایی در شهر مولتن یک روز پس از آن برگزار شد که پلیس به دستور دولت پاکستان صدها تن از معترضان را دستگیر و برگزاری تجمعات را ممنوع کرد و از این اقدام به عنوان روندی ضروری برای مقابله با پاندمی کرونا در این کشور دفاع کرد.

پلیس بیش از 370 تن را دستگیر کرد در حالیکه گروه‌های اپوزیسیون می‌گویند تعداد دستگیر شدگان بیش از 1800 تن است. مقام‌ها در مولتن نیز اینترنت موبایل را قطع کردند.

یکشنبه شب، نیروهای امنیتی کانتینرهای مخصوص کشتی‌رانی را در جاده‌ها و مسیرها مستقر کردند تا مانع از عبور و مرور معترضان شوند. اما رهبران اپوزیسیون با سرپیچی از دستورات، به سمت یک پارک رفته و در آنجا درگیری‌ها آغاز و دستگیری‌ها شروع شد.

پیش از راهپیمایی روز دوشنبه، سخنگوی دولت، اپوزیسیون را متهم کرد که سیاست را بر جان و سلامت مردم ارجح می‌داند.

مریم نواز، دختر نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان که در لندن و در تبعید به سر می‌برد، با وجود اینکه به اتهام فساد تحت پیگرد است، در این راهپیمایی شرکت کرد. اوایل روز دوشنبه وی به خبرنگاران گفت که از دستگیری ترسی ندارد و این راهپیمایی به هر هزینه‌ای که باشد، برگزار می‌شود.

دیگر شرکت کنندگان در این راهپیمایی آصفه بوتو زرداری، دختر بینظیر بوتو بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها