ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا:

اسرائیل می‌خواهد تصمیم ایران برای ادامه برجام رادیکال شود / اگر برجام نبود اسرائیل بازهم ترور می‌کرد

تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: هیچکس نباید ترور را به دولت منتسب کند چون این کار صهیونیست‌ها و دلیل آن هم مشخص است؛ حتی اگر برجام نبود آنها این کار را می‌کردند.

اسرائیل می‌خواهد تصمیم ایران برای ادامه برجام رادیکال شود / اگر برجام نبود اسرائیل بازهم ترور می‌کرد
کد خبر: 449096
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۰۹:۰۸:۱۷

اعتمادآنلاین| بار دیگر مسئله‌ای ملی دستاویز جدیدی برای مخالفان و منتقدان دولت فراهم کرد تا به دولت و مسئولان کشور حمله کنند؛ آن هم مسئله ای همچون ترور یک دانشمند ایرانی توسط عناصر بیگانه ضدِ کشور و مردم. مسئله ای که متاسفانه مسبوق به سابقه هم بوده و ایران پیش از این چند دانشمند هسته ای دیگر را با ترور عناصر بیگانه از دست داده است اما اینبار شرایط متفاوت بود؛ ترورهای قبل در زمان رئیس جمهور محبوبِ جریان های تندرو و مورد حمایت جریان اصولگرا انجام شد و کسی فکر اعتراض به دولت را نمی کرد.

اینبار اما انگشت اتهام به سوی دولت و به ویژه وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده هسته ای نشانه رفت. امری که حتی نیروهای اصولگرا را هم به واکنش وا داشت تا به این نوع اتهام زنی ها انتقاد کنند و آن را پرخاشگری و عقده گشانی علیه دولت می نامند.

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا با بیان این مطلب، تاکید می کند که اگر برجام نبود باز هم این ترورها انجام می‌شد، هو کردن دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی صحیح نیست و دلیل پرخاشگری‌های منتقدان دولت را دلایل سیاسی می‌نامد.

ناصر ایمانی با اشاره به دلایل اصلی ترور این دانشمند ایرانی، گفت: با تحلیل این ترور می توان دریافت که قطعا کار صهیونیست ها بوده و اهداف آنها هم مشخص است و جدید هم نیست؛ آنها از حدود 40 سال پیش دانشمندان هسته ای را در تمام کشورهای اسلامی ترور کرده اند، از مصر و عراق گرفته تا کشورهای اسلامی دیگر؛ و شاید تاکنون چند صد نفر دانشمند هسته ای ترور کرده اند و این مربوط به ایران یا انقلاب اسلامی و حتی برجام نیست، یعنی اگر ایران پا در فعالیت های هسته ای می گذاشت و حکومتی بود که خیلی مناسب حال صهیونیست ها نبود آنها دانشمندان هسته ای را ترور می کردند.

اسرائیل می‌خواهد تصمیم ایران برای ادامه برجام رادیکال شود


وی ادامه داد: آنها می خواهند جهان اسلام به دانش هسته ای دست یابی نداشته باشد و این سیاست صهیونیست ها و کاملا مشخص است. البته در این شرایط تحلیل های دیگری هم وجود دارد که مثلا آنها می خواهند تصمیم ایران برای ادامه برجام رادیکال شود و با توجه به روی کار آمدن دولت بایدن که اعلام کرده می خواهیم به برجام بازگردیم، تصمیم دارند شرایط را برای بازگشت آمریکا به برجام از طریق تحریک ایران سخت کنند.

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا تصریح کرد: از طرفی دیگر چون روزهای پایانی دولت ترامپ است می خواهند ایران را از طریق ترورها تحریک کنند، یعنی اهداف کلی آنها ترور شخصیت های هسته‌ای ایران و کل جهان اسلام بوده و هست؛ حالا هم بخاطر پایان کار دولت ترامپ و آغاز دولت بایدن این زمان را برای ترور انتخاب کرده اند.

اگر برجام نبود باز این ترورها انجام می‌شد


ایمانی با تاکید براینکه اهداف این ترور کاملا مشخص است و دولت ، مجلس و رهبری ما هم این طور فکر می کنند، افزود: با این حال اظهارات دیگری هم در این رابطه مطرح می شود که من آنها را تندروی و پرخاشگری به دولت می‌دانم. هرچند در مساله برجام انتقاداتی به دولت وارد بود و حالا هم هست اما اینکه ما بخواهیم این ترور را به این منتسب کنیم که اگر برجام نبود این ترورها اتفاق نمی افتاد، این حرف غلطی است.

وی تصریح کرد: اگر برجام نبود هم باز این ترورها انجام می شد و اینکه بگوییم رخنه ای در سیستم امنیتی داریم اشتباه است، باید اجازه داد که متخصصان در این خصوص اظهار نظر کنند و اظهار نظر ژورنالیستی و سیاسیون در این زمینه محل استماع نیست و فقط باعث آشفتگی افکار عمومی می شود.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: اگر مردم اینگونه تصور کنند که رخنه ای در سیستم اطلاعاتی و امنیتی ما که جزء امن ترین کشورهای جهان در این منطقه هستیم، شده ، این یک نوع آشفتگی روانی برایشان ایجاد می کند آن هم در زمانی که به اندازه کافی آشفتگی در افکارشان دارند(با این وضعیت اقتصادی، کرونا و ...) که اگر این هم به آن اضافه شود شرایط مطلوبی نیست.

نباید دولت را در ترور مقصر دانست و به آن پرخاشگری کرد


ایمانی با بیان اینکه پرخاشگری به دولت در این شرایط کار صحیحی نیست و نباید دولت را در این موضوع مقصر دانست و نباید علیه آن عقده گشایی کرد، گفت: افرادی در کشور منتقد برجام هستند که بنده هم یکی از آنها هستم اما هیچکس نباید ترور را به دولت منتسب کند چون این کار صهیونیست ها و دلیل آن هم کاملا مشخص است؛ حتی اگر برجام نبود آنها این کار را می کردند و در آینده هم خواهند کرد مگر اینکه ما بتوانیم سیستم های اطلاعتی و امنیتی کشور را قوی کنیم و به جد دنبال این باشیم که لانه های فساد صهیونیست ها را در ایران منهدم کنیم.

هو کردن دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی صحیح نیست


وی همچنین گفت: تضعیف سیستم اطلاعاتی و امنیتی در این شرایط بسیار کار خطرناکی است، آنهایی که به هر نوعی صحبت می کنند که منجر به تضعیف دستگاه های اطلاعتی کشور شوند هم بسیار کار اشتباهی می کنند. هیچ کس در دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ما این ادعا را ندارد که کارش بی نقص است، اما اینکه به محض اینکه اتفاقی می افتد آنها را هو کنیم به نظر من کار صحیحی نیست و سبب تضعیف روحیه آنها می شود تا نتوانند از ترورهای بعدی جلوگیری کنند.

دلیل پرخاشگری‌های منتقدان دولت، سیاسی است


این تحلیلگر سیاسی اصولگرا در واکنش به این موضوع که دلیل این نوع موضع‌گیری ها چقدر سیاسی و ناشی از نزدیک به انتخابات است، اظهار کرد: متاسفانه این پرخاشگری ها در حوزه برجام و سیاست خارجی دولت توسط جناح طرفدار دولت هم انجام شده و اینطور نیست که آنها از این مسئله مبرا باشند و فقط مختص منتقدان دولت باشد اما پرخاشگری هایی که اکنون منتقدان دولت می کنند، پرخاشگری های سیاسی است و من این را قبول دارم.

ایمانی تاکید کرد: به هر ترتیب به نظر من ربط دادن ترور به دولت و این پرخاشگری های سیاسی، به وزیر امور خارجه صحیح نیست. منتقدان باید در جای دیگری به دستگاه سیاست خارجی و عملکرد دولت در خصوص مساله برجام و سیاست های خارجی دیگر آن انتقاد می کردند که کرده اند و باز هم جا دارد و می توانند همچنان انتقاد کنند اما ارتباط دادن ترور با این شخصیت ها و توهین هایی که بعضا به برخی از شخصیت های سیاسی فعلی دولت می شود و یا هتاکی کردن آنها بسیار ناشایست است.

یک نماینده بخاطر این پرخاشگری مورد عتاب شدید رهبری قرار گرفت


وی یادآور شد: به خاطر دارید که چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس هم این کار را کرد و با عتاب شدید رهبری مواجه شد. به نظر من باید این حریم ها را نگه داشت و ادبیات مناسب انتخاب کرد، انتقاد هم باید کرد اما نباید مسائل بی ربط را به انتقاد مربوط کرد، یعنی نباید از چیزی یک نتیجه دیگری گرفت چون این کار ناصحیحی است که مثلا از یک ترور بخواهد همه پرونده کارهای سیاسی و سیاست خارجی و اقتصادی و فرهنگی دولت را نسخه پیچ کند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها