مرتضی مکی، کارشناس روابط بین‌الملل:

نباید بلافاصله با تشکیل دولت بایدن منتظر تغییرات 180 درجه‌ای در سیاست آمریکا باشیم

مرتضی مکی، کارشناس روابط بین‌الملل گفت: ما نباید بلافاصله با تشکیل دولت بایدن و شروع کارش،‌ منتظر تغییرات 180 درجه‌ای در آمریکا و دیدگاه‌هایشان باشیم.

نباید بلافاصله با تشکیل دولت بایدن منتظر تغییرات 180 درجه‌ای در سیاست آمریکا باشیم
کد خبر: 449131
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۱۰:۲۱:۰۳

اعتمادآنلاین| «مرتضی مکی»، کارشناس روابط بین الملل، در ارزیابی خود از تیم سیاسی_امنیتی جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا، گفت: جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا درباره تیم همکار خود در دولت فدرال اعلام کرده که افرادی را انتخاب می کند که بتوانند، چهره تخریب شده آمریکا در چهار سال گذشته را به خوبی ترمیم کرده و ضمن آگاهی از معادلات سیاسی_امنیتی جهان، اعتبار لازم را داشته باشند تا بتوانند با رایزنی‌ها و در پیش گرفتن دیپلماسی فعال، سیاست خارجی و امنیتی آمریکا را پیش ببرند.

او افزود: نکته دوم اینکه به هر حال توافقنامه برجام اولویت اول آمریکا نیست، شاید اولویت سوم و چهارم باشد که بخواهند، روی آن تمرکز کنند بنابراین ما نباید بلافاصله با تشکیل دولت بایدن و شروع کارش در کاخ سفید، منتظر تغییرات 180 درجه ای در آمریکا و دیدگاه هایشان باشیم.

این تحلیلگر مسائل آمریکا ادامه داد: هر چند باید امیدوار بود و مثبت نگاه کرد اما به نظر می رسد، باید همان سیاست صبر استراتژیک را برای مدتی ادامه داد تا مشخص شود، دولت بایدن چقدر اراده لازم برای محقق کردن وعده های انتخاباتی خودش را دارد.

مکی بیان کرد: نکته دیگر در مورد تیم سیاسی و امنیتی بایدن و انتخاب بلینکن به عنوان وزیر خارجه و جک سالیوان به عنوان مشاور امنیت ملی و انتخاب «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما به عنوان نماینده ویژه دولت در موضوع آب‌وهوا، این است که به هر حال این افراد می توانند، کمک کنند به بایدن، تا بتواند سیاست خارجی و دفاعی آمریکا را ترمیم کند.

مرتضی مکی در پایان گفت: به هرحال اینها معماران توافقنامه برجام هستند و از جزییات مذاکرات و گفتگوهای ایران و توافقنامه برجام، آگاهی دارند. به هر حال یک نکته مثبتی است که می توان تا حدودی نسبت به احیای برجام در فاصله کوتاه، امیدوار بود.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها