رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و یک قاضی بازنشسته بازداشت شدند

«م.ش» قاضی بازنشسته و «ا.ض» رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری استان‌های سمنان و تهران به همراه چند تن دیگر از معاونان حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و برخی وکلای دادگستری به اتهام تشکیل شبکه ارتشا و اعمال نفوذ بازداشت شدند

رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و یک قاضی بازنشسته بازداشت شدند
کد خبر: 449146
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «در ماه‌های اخیر 12 نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشا دستگیر شده‌اند. همچنین 18 نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند، بازداشت شده‌اند و در همین زمینه یک کارچاق‎کن حرفه‌ای که به‌صورت علنی در مقابل یکی از مجموعه‌های قضایی فعالیت داشت، دستگیر شد.» اینها بخشی از سخنان عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در اوایل آذرماه و در نشست شورای عالی قضایی بود.

پیرو همین مساله، چند وقتی است اخبار متعددی از دستگیری و برخورد با برخی چهره‌ها و مسئولان حتی رده‌بالای دستگاه قضا به گوش می‌رسد. اتفاقی که البته دو رو دارد و روی اول آن شاید ظن و گمان بد به دستگاه قضایی باشد که خود رسالت دادخواهی و فریادرسی از مردم را دارد و نشان‌دهنده نوعی ضعف در ساختار نظارتی این مجموعه برای کنترل فساد در آن است.

در ادامه این برخورد با فساد، دو نفر دیگر از مسئولان قوه قضائیه نیز دستگیر شده‌اند«م.ش» قاضی بازنشسته و «ا.ض» رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری استان‌های سمنان و تهران به همراه چند تن دیگر از معاونان حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و برخی وکلای دادگستری به اتهام تشکیل شبکه ارتشا و اعمال نفوذ دستگیر شده‌اند.

منبع:فرهیختگان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها