دبیرکل سازمان ملل:

اتیوپی به یک آشتی واقعی و بدون تبعیض نیاز دارد

دبیرکل سازمان ملل به نخست وزیر اتیوپی تاکید کرد که این کشور به یک آشتی واقعی و بدون تبعیض و احترام به حقوق بشر نیاز دارد.

اتیوپی به یک آشتی واقعی و بدون تبعیض نیاز دارد
کد خبر: 449154
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۱۱:۳۳:۲۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، استان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در مقر دائم این سازمان در نیویورک اظهار کرد: دبیرکل روز یکشنبه تماس تلفنی از طرف (آبی احمد) نخست وزیر اتیوپی جهت اطلاع‌رسانی درباره شرایط این کشور داشت.

دوجاریک گفت: دبیرکل (در این گفتگوی تلفنی) بار دیگر بر نیاز به احترام تمام و کمال به حقوق بشر و رعایت آن تاکید کرد و گفت، "اتیوپی به یک آشتی واقعی و بدون تبعیض نیاز دارد".

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بعد انسانی نیز هشدار داد: شرکای سازمان ملل در حوزه امور انسانی بابت مشکلات غیرنظامیان در منطقه تیگرای به ویژه در شهر میکیلی، مرکز آن در پی تحولات اخیر این منطقه، به شدت احساس نگرانی می‌کنند.

او افزود: حتی پیش از درگیری اخیر، غیرنظامیان در میکیلی که نزدیک به نیم میلیون جمعیت دارد، ماه‌ها با مشکل کمبود سوخت، پول و کالاهای اساسی مواجه بودند.

دوجاریک در ادامه گفت: نیروهای امدادگر گزارش دادند مردم در این منطقه مجبور شده‌اند برای زنده ماندن از آب تصفیه نشده استفاده کنند.

این مسؤول سازمان ملل ادامه داد: در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از این هستند که نزدیک به 45 هزار و 500 تن که بیشترشان کودک هستند، از تیگرای و دیگر مناطق اتیوپی به سودان فرار کرده‌اند.

درگیری‌های مسلحانه میان ارتش دولت مرکزی اتیوپی و نیروهای جبهه مردمی آزادسازی تیگرای از چهارم نوامبر جاری تا چند روز قبل که آدیس آبابا کنترل خود را بر مرکز تیگرای اعلام کرد، ادامه داشتند.

این جبهه تا قبل از اینکه آبی احمد در سال 2018 نخست وزیر شود، برای حدود سه دهه کنترل فضای سیاسی اتیوپی را در دست داشت. آبی احمد اولین نخست وزیر اتیوپی از نژاد "اورومو" است که تعدادشان به حدود 108 میلیون نفر می‌رسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها