کد خبر: 449169
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

موسی اسماعیل‌زاده، مدیرعامل پگاه گیلان، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین گیلان» مطرح کرد:

در صورت حمایت دولت و اختصاص سوبسید به دامداران شاهد افزایش قیمت شیر خام و محصولات لبنی نخواهیم بود

موسی اسماعیل‌زاده، مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان، در گفت‌وگویی با «اعتمادآنلاین گیلان» به توصیف فعالیت‌های شرکت پگاه پرداخته و به سوالاتی در زمینه چالش‌های مصرف لبنیات پاسخ داد.

در صورت حمایت دولت و اختصاص سوبسید به دامداران شاهد افزایش قیمت شیر خام و محصولات لبنی نخواهیم بود
کد خبر: 449169
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| موسی اسماعیل‌زاده، مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان، در گفت‌وگویی با اعتمادآنلاین گیلان به توصیف فعالیت‌های شرکت پگاه پرداخته و به سوالاتی در زمینه چالش‌های مصرف لبنیات پاسخ داد.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*پگاه از چه زمانی، نامی آشنا و قابل اعتماد برای مردم شد؟

شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) یک سازمان مردمی با نگاه به حفظ و افزایش سلامتی و حامی طبقه متوسط جامعه تلقی می‌شود. توزیع شیر یارانه‌ای مصداق خوش‌نامی و مردمی بودن پگاه بود که با توزیع شیر پگاه در مدارس سلامتی را برای نسل‌های بعد هم به ارمغان آورده است.

پگاه گیلان

*لطفاً توضیحاتی در مورد قدمت و خدمات پگاه گیلان بفرمایید...


شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان هم به عنوان یکی از واحدهای شرکت سهامی صنایع شیر ایران (پگاه) و با قدمتی در حدود 40 سال به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات لبنی در استان گیلان است که با رعایت الزامات قانونی و استانداردهای ملی و سایر الزامات کاربردی و به کارگیری مواد اولیه و ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی مناسب در راستای مسئولیت اجتماعی خود به عنوان یک بنگاه اقتصادی و سلامت‌محور اقدام به تولید محصولات لبنی پاستوریزه و استریلیزه و غیر لبنی پاستوریزه (نوشیدنی‌های عرقیات گیاهی و ...) نموده و همچنین با هدف برآوردن الزامات توافق‌شده با مشتریان و افزایش اعتبار، شهرت و سهم بازار، متعهد به ایجاد، استقرار، حفظ و به‌روزآوری سیستم مدیریت یکپارچه بر مبنای استانداردهای ISO 9001،ISO 14001،ISO 45001،ISO 22000 ،ISO 10004 ،ISO 10015 ،ISO 50001،ISO 30400 و گواهینامه صادرات به اتحادیه اورآسیا (کد IR) و همچنین نظام آراستگی محیط کار 5S جهت دستیابی به اهداف متعالی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) و رضایت‌مندی مشتریان و مصرف‌کنندگان در سال جهش تولید است و خوش‌وقتیم که توانسته‌ایم جایگاهی شایسته در سبد مصرف غذایی روزانه‌تان داشته باشیم.

از همین رو به جهت پاسداشت لطف و نگاه سبز مردم همواره بر آن بوده‌ایم تا بتوانیم محصولی درخور و با کیفیت بالا بر سر سفره‌های آنها قرار دهیم تا بتواند ضمن تأمین بخشی از نیازهای تغذیه‌ای روزانه به حفظ سلامت و بهبود آن کمک کند. اخذ چند نشان ایمنی و سلامت و ده‌ها گواهینامه در سطح ملی و بین‌المللی و استانی و انتخاب به عنوان واحد نمونه کشوری از سوی ارگان‌های نظارتی همچون سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو گواه این ادای وظیفه است.

بی‌گمان رشد و تعالی یک بنگاه اقتصادی سلامت‌محور، همچون این شرکت مرهون برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه‌روزی، تعهد و تخصص مجموعه مدیران و پرسنل زحمتکش آن بوده که بدون حمایت و یاریگری مسئولان و مدیران استانی میسر نخواهد شد.

پگاه گیلان

*این روزها مهم‌ترین چالشی که مردم با آن مواجه هستند افزایش قیمت لبنیات و مهم‌تر از همه شیر است. به نظر شما علت چیست و راه‌حل این چالش چه عاملی خواهد بود؟

معتقدیم که در صورت حمایت دولت و اختصاص سوبسید به دامداران شاهد افزایش قیمت شیر خام و به تبع آن افزایش قیمت محصولات لبنی نخواهیم بود.

ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی و سلامت‌محور و تولیدکننده محصولات پاستوریزه و استریلیزه و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود موافق با افزایش قیمت محصولات نیستیم و معتقدیم که با بالا رفتن قیمت‌ها، تقاضای خرید مردم کاهش می‌یابد و منجر به کاهش مصرف لبنیات و حذف از سبد غذایی خانوار می‌شود که در درازمدت باعث افزایش پوکی استخوان و سایر بیماری‌ها خواهد شد. این شرکت با توجه به نرخ اعلامی شیر خام نسبت به افزایش قیمت محصولات طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام کرده است.

پگاه گیلان

*گاهی مردم با مواردی مواجه می‌شوند که نسبت به مصرف لبنیات ترس دارند و با شایعاتی در مورد آلودگی‌های مختلف می‌شنویم. شما به عنوان یک متخصص که فرزند هم دارید چه توصیه هایی دارید؟

در خصوص «ترس از مصرف لبنیات به جهت شایعاتی برای آلودگی‌های احتمالی درلبنیات» و با توجه به رشد قارچ‌گونه شبکه توزیع لبنیات به نام سنتی و یا محلی که نظارت اندکی هم برایشان متصور است باید نگران بود و ترسید!


متاسفانه دستگاه‌های نظارتی نقش کنترلی کم‌رنگی در لبنیات سنتی غیر بهداشتی دارند، در حالی‌که در شرکت‌هایی مثل پگاه همه مراحل فرایند دریافت شیر و تولید آن، تحت کنترل دستگاه‌های نظارتی بوده و هر گونه شائبه احتمالی آلودگی را برطرف می‌کند.

*در پایان اگر توصیه‌ای نسبت به مصرف لبنیات در سنین مختلف دارید و اینکه چه نوع لبنیاتی از نظر غلظت و چربی برای چه رده‌هایی سنی مناسب است بفرمایید.

همیشه و در هر زمان و در هر سن و حتی جهت مبارزه با کرونا به مصرف لبنیات سالم در بسته‌بندی‌های کاملاً بهداشتی پگاه اعتماد کنید تا از لذت سلامتی و طول عمر با کیفیت برخوردار شوید.

پگاه گیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها