جلال جلالی‌زاده، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

امیدواریم کارگزاران دوباره تک‌روی نکند

جلال جلالی‌زاده، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: «کارگزاران در جریان انتخابات 98 ضربه بدی خورد».

امیدواریم کارگزاران دوباره تک‌روی نکند
کد خبر: 449196
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۱۳:۴۱:۱۱

اعتمادآنلاین| اختلاف نظر‌ها در جریان اصلاحات هر روز بیشتر می‌شود و بعضا به حدی می‌رسد که در صورت توجه بیشتر به آن موجب انشقاق در این جریان خواهد شد.

مثلا همین اختلافاتی که بین کارگزاران و سایر احزاب از جمله اتحاد ملت به وجود آمده است. اختلافاتی که اگرچه در قالب موضوع چگونگی مشارکت در انتخابات بروز کرده، اما در واقع به خاطر تلاشی است که کارگزاران برای ایفای نقش پدرسالاری می‌کند.

این در حالی است که سایر اصلاح‌طلبان این حزب را در این قد و قواره ندیده و تن به تصمیمات آن نمی‌دهند. اظهارات دیروز فائزه هاشمی درباره این موضوع و نزدیکی و حمایتی که رئیس دولت اصلاحات از حزب اتحاد ملت دارد، نشان داد که اختلافات در جریان اصلاح‌طلبی جدی‌تر از این حرف‌ها است و حتی ممکن است به جدایی کارگزاران از این جریان منجر شود.


جلال جلالی‌زاده، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران، از یک سو وجود اختلاف نظر بین احزاب سیاسی را طبیعی دانسته و می‌گوید «اگر اختلاف نظر نبود که همه یکی می‌شدند. این اختلاف نظر‌ها در حد موضع گیری است و حزب کارگزاران نیز در مواضع و مسائل مختلف با سایرین اختلافاتی دارد» و از سوی دیگر تصمیم گیری درباره «بحث کلی شرکت در انتخابات یا چگونگی شرکت در آن را» جدا می‌کند و به نوعی ساز ناکوک زدن در این زمینه را تقبیح می‌کند.


او با اشاره به رویکرد حزب اتحاد ملت در سال‌های گذشته، گفت: «تا جایی که من می‌دانم حزب مشارکت یا اتحاد ملت همیشه منافع خود را فدای جبهه اصلاحات کرده و مخلصانه در انتخابات‌ها حاضر شده و هیچ وقت هم سهم خواهی نکرده است.

حتی در همین دوره آقای روحانی که مثل همیشه به میدان آمد و هزینه‌های مادی و معنوی هم پرداخت. اما در انتخابات مجلس وقتی اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند و کسی نبود که این جریان را نمایندگی کند، تصمیم دیگری درباره مشارکت گرفته شد. آنجا بود که حزب کارگزاران تک روی کرد و با این کار هم به نوعی ابزار تمایل به جدایی از جبهه اصلاحات کرد و هم پایگاه سیاسی خود را بین مردم نشان داد».


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه «کارگزاران در جریان انتخابات 98 ضربه بدی خورد» گفت: «کاش این تصمیم را نگرفته بودند، زیرا هم خود را به نحوی از جرایان اصلاحات جدا کردند و هم دیدند که مردم به آنان رای ندادند و وجهه مردمی آنان معلوم شد. به هر حال امیدواریم که دوباره و در انتخابات ریاست جمهوری تک روی نکنند».


وی در واکنش به اظهارات اخیر فائزه هاشمی درباره نزدیک بودن سید محمد خاتمی به حزب اتحاد ملت نیز گفت: «آقای خاتمی پدرخوانده هیچ حزبی نیست، او نگاه یکسانی به همه احزاب دارد و از نظر شخصیتی فرد دلسوزی است که همه در کنار هم می‌بیند. اینکه اتحاد ملت توجه بیشتری به نظر و رویکرد آقای خاتمی دارد، اما رویکرد و ویژگی حزب است که مثل برخی احزاب دیگر از ایشان استفاده ابزاری نمی‌کند».


عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پاسخ به اینکه آیا رویکرد فعلی کارگزاران می‌تواند مقدمه جدایی این حزب از جبهه اصلاح‌طلبی باشد؟ گفت: «این دیگر بنا به تصمیم خودشان است. اگر احساس کنند ماندن در جبهه اصلاح طلبی به نفعشان نیست حتما تغییر موضع می‌دهند. البته این را هم در نظر داشته باشید که اصلاح‌طلبی به جز هزینه نفعی ندارد و کسانی که به فکر منافع حزبی و فردی هستند، طبیعتا رویکرد خود را تغییر می‌دهند».


وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کارگزاران در صورت جدا شدن از جبهه اصلاح‌طلبی چقدر امکان موفقیت دارد؟ گفت: «این به نظر مردم بستگی دارد و باید دید که چه رویکردی را در پیش می‌گیرند. البته در انتخابات مجلس یازدهم دیدیم که کارگزاران علی رغم تک روی و مشارکت موفقیتی به دست نیاورد. ضمن اینکه در صورت تک روی و پیروزی نیز جایگاه خود را نزد مردم از دست داده و در واقع ماندن در قدرت را به بهای از دست دادن مردم، به دست خواهند آورد».

منبع: نامه‌نیوز


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها