مبتلایان ایدز در مقابله با کرونا باید چه کاری کنند؟

سخنگوی وزارت بهداشت توصیه هایی را به مبتلایان اچ آی وی در دوران همه گیری کرونا ارائه داد.

مبتلایان ایدز در مقابله با کرونا باید چه کاری کنند؟
کد خبر: 449230
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ ۱۵:۰۷:۳۸

اعتمادآنلاین| سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به روز جهانی ایدز، گفت: امروز اول دسامبر به عنوان روز جهانی ایدز نام‌گذاری شده است. هنوز سوالات متعددی در زمینه عوارض بیماری کووید-19 در اچ آی وی وجود دارد و مطالعات بیشتری نیاز است تا بتوان اظهار دقیق‌تری در این زمینه انجام داد.

وی افزود: البته به طور کلی به نظر می‌رسد که مرگ و میر ناشی از کووید-19 در افرادی که با اچ آی وی زندگی می‌کنند با سایر افراد تفاوت چندانی ندارد و عملا عواملی که افراد عادی را مستعد خطر و عوارض شدیدتر بیماری کووید-19 می‌کند، مواردی مانند سن بالا، چاقی، داشتن بیماری زمینه‌ای و... در افراد مبتلا به اچ آی وی نیز صادق است.

لاری ادامه داد: شکی نیست که برای مقابله با بیماری کووید-19 باید سیستم ایمنی فرد تقویت شود. بنابراین توصیه ما به بیماران مبتلا به اچ آی وی در این دوران این است که مصرف داروهای ضد رترو ویروسی را (داروهایی هستند که برای درمان عفونت با گروه رتروویروس‌ها عمدتا برای درمان عفونت ویروس نقص ایمنی اکتسابی یا ویروس ایدز (HIV)- به کار می‌روند) به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند. زیرا مصرف این داروها تاثیر بسزایی در حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی این افراد دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: مبتلایان به اچ آی وی به طور منظم ورزش کنند، رژیم غذایی سالم و متوازن در پیش گیرند و ضمن پرهیز از هرگونه استرس و اضطراب، استراحت و خواب کافی و مطلوب داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها