گانتس به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید رأی می دهد

وزیر جنگ اسرائیل و نخست وزیر تناوبی این رژیم سه شنبه شب اعلام کرد قصد دارد در رای گیری امروز چهارشنبه کنست به لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید رأی دهد.

گانتس به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید رأی می دهد
کد خبر: 449281
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ۰۸:۰۷:۱۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنی گانتس، شریک بنیامین نتانیاهو(نخست وزیر) در دولت اسرائیل و وزیر جنگ این رژیم گفت که حزب میانه رو آبی- سفید در حمایت از انحلال پارلمان رای خواهد داد.

گانتس که در حال حاضر سکان وزارت جنگ اسرائیل را در اختیار دارد ، از نتانیاهو خواست "اطمینان دهد دولت به بودجه رای می دهد تا شهروندان اسرائیلی خود را در ماه مارس مقابل صندوق های رای نبینند."

کمی قبل از اظهارات گانتس ، نتانیاهو گفته بود که "زمان انتخابات نیست ، بلکه اتحاد است" و تأکید کرد که طبقه سیاسی باید در برابر اپیدمی کووید -19 متحد شود.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون، دولت فعلی را "بدترین در تاریخ اسرائیل" توصیف کرده و خواستار رأی گیری در مورد انحلال کنست شده است؛ این به معنای فراخوان انتخابات جدید است که پس از سه نظر سنجی در دو دوره کمتر از دو سال برگزار می شود.

مفسران سیاسی معتقدند که گانتس با حمایت از رای انحلال کنست لزوماً به دنبال برگزاری انتخابات نیست بلکه می خواهد فشار بیشتری به نتانیاهو وارد کند تا ائتلاف بین آنها احیا شود.

در صورت انحلال کنست، انتخابات پس از 90 روز برگزار می شود.

آخرین نظرسنجی ها پیش بینی می کنند که حزب لیکود به رهبری نتانیاهو نتایج انتخابات را به دست بیاورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها