فیصل بن فرحان:

عربستان در دفاع از مسئله فلسطین کوتاهی نکرده است

وزیر خارجه عربستان مدعی شد این کشور در دفاع از مسئله فلسطین کوتاهی نکرده است.

عربستان در دفاع از مسئله فلسطین کوتاهی نکرده است
کد خبر: 449295
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ۰۸:۴۶:۰۲

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: مسئله فلسطین یک مسئله اساسی و محوری برای کشورهای عربی است. عربستان از دوره ملک عبدالعزیز تا به امروز در دفاع از این مسئله کوتاهی نکرده است. مسئله فلسطین همچنان در رأس مسائلی است که عربستان در سیاست خارجه خود از آن حمایت می‌کند.

وی گفت: موضع عربستان درباره مسئله فلسطین و دفاع از حقوق مشروع فلسطینی‌ها و پایبندی به طرح صلح عربی ثابت است.

فیصل بن فرحان گفت: عربستان مجددا پایبندی خود را به حمایت از گزینه استراتژیک صلح براساس قطعنامه‌های بین المللی اعلام و بر اهمیت توقف شهرک‌سازی‌ها که نقض آشکار قوانین بین المللی و مانعی در برابر تحقق صلح دائم و فراگیر است، تأکید دارد.

وی گفت: مردم فلسطین در دستیابی به مهم‌ترین حقوقشان برای رشد اقتصادی در بهبود اوضاعشان به ویژه در سایه رکود اقتصادی در جهان به دلیل کرونا رنج می‌برند. عربستان با توجه به ایمانش به اهمیت مسئله فلسطین و دفاع از حقوق فلسطینی‌ها و اهمیت تقویت صلح میان طرف‌های درگیر از فلسطین حمایت می‌کند.

جامعه جهانی باید به مسئله فلسطین توجه داشته باشد و تلاش‌های بین المللی خود را برای پایان نزاع و تقویت ثبات در منطقه افزایش دهد.

فیصل بن فرحان این اظهارات را در نامه خود برای کمیته بین المللی حامی مردم فلسطین به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین آورده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها