کد خبر: 449374
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

هیاهوی اسرائیل در سوریه برای چیست؟

رژیم اسرائیل هر بار که در داخل سوریه اهدافی را مورد تهاجم و تجاوز قرار می‌دهد از طریق رهبران سیاسی و نظامی‌اش علناً و به صراحت مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد و دوباره برای دولت سوریه خط و نشان می‌کشد.

هیاهوی اسرائیل در سوریه برای چیست؟
کد خبر: 449374
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- رژیم اسرائیل هر بار که در داخل سوریه اهدافی را مورد تهاجم و تجاوز قرار می‌دهد از طریق رهبران سیاسی و نظامی‌اش علناً و به صراحت مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد و دوباره برای دولت سوریه خط و نشان می‌کشد.

حملات انجام‌گرفته طی چند سال اخیر در خاک سوریه به هر شکل و با هر بهانه‌ای تجاوز به تمامیت ارضی یک کشور دیگر محسوب می‌شود و گرچه در حال حاضر این حملات با حمایت دونالد ترامپ از تل‌آویو صورت می‌گیرد، اما به طور حتم با پایان یافتن دوره ریاست‌جمهوری او نیز همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

به زعم کارشناسان، اسرائیل بیش از آنکه از حملات کور خود در صدد رساندن زیان‌های مادی و نظامی باشد، در پی کسب دستاوردهای تبلیغاتی سیاسی است، به خصوص که در هر تهاجمی حتی اگر موشک‌های مهاجم در هوا هم منفجر شوند، به نوعی آن را به ایران و نیروهای مستشاری ایران در سوریه مرتبط می‌کنند.

شکی نیست که روابط ایران و سوریه یکی از مستحکم‌ترین روابط بین کشورهای منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود؛ استحکام این روابط به دوره بشار اسد و جنگ با تروریسم و تکفیری‌ها در سوریه بازنمی‌گردد بلکه به اعتقاد کارشناسان عرب، از زمان آغاز جنگ عراق علیه ایران در سال 1980، سوریه برخلاف آنچه که در آن زمان به اجماع عربی در کنار صدام حسین شهرت یافته بود، روابط خود را با ایران گسترش داد و روزبه‌روز هم بر قدرت این روابط افزوده شد.

خروج سوریه از مذاکرات سازش در سال 1996 نیز گام دیگری بود که زیربنای اصلی شکل‌گیری محور مقاومت را بنا گذاشت، تا اینکه با حضور مستشاران ایرانی در سوریه و کمک به دولت این کشور خطر تروریسم تکفیری بین‌المللی از مردم سوریه دور شد گرچه همچنان هم خطر آنها را تهدید می‌کند.

با نگاهی به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی طی 11 ماه گذشته از سال میلادی جاری، آنچه به چشم می‌آید این است که سوریه دست‌کم شاهد یک تهاجم موشکی و هوایی رژیم صهیونیستی بوده است، امری که نشان می‌دهد این رژیم بیش از آنکه ادعای نظامی بودن هدف‌گذاری‌ در سوریه را داشته باشد بیشتر در صدد ضربه زدن به همکاری‌های مستحکم سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دمشق و تهران است.

هرچند رسیدن روابط ایران و سوریه به این سطح از گستردگی بیانگر عبور سربلندانه از چالش‌های مختلف و متعدد است و بر پویایی این رابطه صحه می‌گذارد، اما تلاش‌های رسانه‌ای-روانی طرف‌های متخاصم کماکان ادامه دارد و به طور حتم در دوره پیش رو و حضور جو بایدن در قدرت شکل جدیدی به خود خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها