جو بایدن:

حس می کنم با جلوگیری ازماندن ترامپ در قدرت کار خوبی برای کشورم انجام دادم

جو بایدن در مصاحبه‌ای در پی اعلام عدم یافت شدن هر گونه مورد چشمگیر تقلب در انتخابات آمریکا از سوی ویلیام بار، به شوخی گفت که این وزیر دادگستری آمریکا با او تماس گرفته "و خواسته که آیا می‌توانم به او نظر مثبتی داشته باشم."

حس می کنم با جلوگیری ازماندن ترامپ در قدرت کار خوبی برای کشورم انجام دادم
کد خبر: 449455
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ۱۴:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از نیویورک تایمز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای به این روزنامه آمریکایی در پاسخ به اینکه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تحت چنین شرایط عجیبی - همراه با یک همه گیری مرگبار و پروپاگاندای ترامپ در خصوص ادعای غلط تقلب در انتخابات - چه شکلی است، گفت: احساس می‌کنم با اطمینان پیدا کردن از این که دونالد ترامپ قرار نیست چهار سال دیگر رئیس جمهور آمریکا باشد کار خوبی انجام داده‌ام.

وی افزود: اما خوشحالی وجود نداشت. این به نوعی به خاطر من آورد که قرار است چه اتفاقی برای همه نوه‌های من بیفتد. می‌دانید که من نوه‌ای دارم که از کلمبیا با افتخار فارغ‌التحصیل شده است. مراسم فارغ التحصیلی وجود نداشت. من سخنران مراسم فارغ‌التحصیلی هستم. مراسم مجازی است. این بچه‌ها دارند بدون مهمانی فارغ‌التحصیل می‌شوند. این یکی از آن لحظه‌ها است. کارهای زیادی برای انجام دادن هست. من صرفا متمرکز بر این هستم که تا هر میزان سریع که بتوانم کارهایی را انجام دهم.

بایدن متذکر شد این که او دقیقا چقدر خواهد توانست کارها را انجام دهد تا حد زیادی به دو چیز بستگی دارد: اول این که چطور جمهوریخواهان سنا و مجلس نمایندگان بعد از اینکه ترامپ واقعا از قدرت کنار برود رفتار کنند و دوم اینکه چطور میچ مک کانل، رهبر فعلی اکثریت سنا در صورتی که همچنان کنترل سنا را داشته باشد، رفتار کند.

بایدن گفت که اولویت نخستش به تصویب رساندن بسته سخاوتمندانه محرک اقتصادی در کنگره حتی قبل از آنکه ریاست جمهوری را شروع کند، است.

بایدن درباره چین گفت که فورا تعرفه‌های 25 درصدی که ترامپ بر حدود نیمی از صادرات چین به آمریکا وضع کرده را حذف نمی‌کند.

او اظهار کرد: من قرار نیست اقدامات فوری صورت دهم و این شامل مساله تعرفه‌ها هم می‌شود. من قرار نیست که نسبت به گزینه‌هایم تبعیض قائل شوم.

او گفت که اول خواستار بررسی کامل توافق موجود با چین و مشورت با همپیمانان سنتی آمریکا در آسیا و اروپا است "تا ما بتوانیم یک استراتژی منسجم را تهیه کنیم".

وی افزود: بهترین استراتژی در قبال چین از نظر من استراتژی است که هر یک از همپیمانان ما یا دست کم آنهایی که به طور سنتی همپیمان ما هستند در قبال آن توافق داشته باشند. این برای من یک اولویت عمده در هفته‌های آغازین ریاست جمهوری من خواهد بود که تلاش کنم با همپیمانان در یک موضع یکسان قرار بگیریم.

بایدن در این اظهاراتش به چهار سال "زشت" گذشته پرداخت. او گفت: اینکه 72 میلیون نفر به ترامپ رای بدهند تعداد خیلی زیادی از مردم است. او گفت، شاید البته شاید زمانی که او از صحنه کنار برود "من مطمئن نیستم که این زشتی همچنان بماند. ممکن است 20 درصد از آن یا 25 درصد از آن بماند، من نمی‌دانم.

او اظهار کرد: ما باید بفهمیم که چطور با هم همکاری کنیم. در غیر این صورت در دردسر واقعی قرار می‌گیریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها