سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس:

باید ابعاد حذف ارز 4200 در بودجه 1400 بررسی شود/ باید بینیم دولت چه برنامه‌ای برای دهک‌های کم درآمد دارد

سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس گفت: البته باید ابعاد حذف ارز 4200 در بودجه 1400 بررسی شود و باید بینیم دولت چه برنامه‌ای را جایگزین کرده است و چه روشی پیش بینی شده تا دهک‌های کم‌درآمد شامل سیاست‌های جبرانی شوند.

باید ابعاد حذف ارز 4200 در بودجه 1400 بررسی شود/ باید بینیم دولت چه برنامه‌ای برای دهک‌های کم درآمد دارد
کد خبر: 449470
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۲ ۱۵:۳۹:۱۸

اعتمادآنلاین| مهدی طغیانی در واکنش به حذف ارز 4200 تومانی از بودجه 1400 گفت: ارز ترجیحی یا دولتی برای واردکنندگان رانت ایجاد می‌کرد و مفاسدی به وجود می‌آورد که در نهایت نتیجه آن لزوما این نبود که کالا با قیمت پایین به دست مصرف کننده برسد.

وی ادامه داد: نتیجه ارز ترجیحی و دولتی این بوده که رانت‌خواران و واسطه و واردکنندگان از این یارانه منتفع می‌شدند و کالا با قیمت ارز آزاد و حتی بیشتر از آن به دست مردم می‌رسید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه اجرای این برنامه از نظر مجلس پذیرفته نبود گفت: حتی مجلس برای سال 99 هم پیشنهاد حذف ارز ترجیحی را داده بود.

وی تاکید کرد: باید واردکنندگان کالا را به ارز نیمایی وارد کنند و مابه‌التفاوت دلار 4200 تومانی و نیما را به مصرف کننده ارائه دهیم که با معادل این مابه‌التفاوت و ارائه تخفیفات کالای داخلی خریداری کنند.

طغیانی تاکید کرد: سیاست این است که یارانه از واردکننده به مصرف‌کننده منتقل شود.

وی ادامه داد: البته باید ابعاد حذف ارز 4200 در بودجه 1400 بررسی شود و باید بینیم دولت چه برنامه‌ای را جایگزین کرده است و چه روشی پیش بینی شده تا دهک‌های کم‌درآمد شامل سیاست‌های جبرانی شوند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اما آنچه که مشخص است این بوده که یارانه ارز 4200 تومانی که به واردکنندگان دادند به دست مردم نرسید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها