کد خبر: 449552
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۰۹:۰۹:۱۱
| |

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

حمام تاریخی نظام به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اعلام اینکه فاز نخست مرمت حمام تاریخی نظام به اتمام رسیده، گفت: این بنا آماده واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی است.

حمام تاریخی نظام به بخش خصوصی واگذار می شود
کد خبر: 449552
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۰۹:۰۹:۱۱

اعتمادآنلاین| امید قادری با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت این بنای ارزشمند در حالی که کاملآ مخروبه شده بود، سال 96 از طرف اداره کل میراث فرهنگی در دستور کار قرار گرفت و امسال عملیات مرمتی فاز نخست آن به اتمام رسیده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان، قادری تصریح کرد: عملیات مرمت و ساماندهی این بنا که شامل اجرای طاق‌ها، اجرای دیوارها، مرمت تزیینات آهکبری، خاکبرداری کامل حیاط متصل به حمام واقع در ضلع شمالی، مرمت و کاشیکاری حوض واقع در حیاط ، مرمت و ساماندهی دیوارهای نمای حیاط متصل به حمام و ... بصورت فنی و اصولی انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، افزود: خوشبختانه حجم عملیات مرمتی صورت گرفته در این حمام 90 درصد به اتمام رسیده و تنها 10 درصد از مرمت آن باقی مانده که شامل، کف سازی و اجرای کاشی بدنه داخلی فضای اصلی حمام و محوطه سازی حیاط متصل به حمام می باشد.

وی با اعلام اینکه برای فاز نخست مرمت این بنا 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده، اظهار کرد: در خصوص مرمت نهایی یک صورت وضعیت تهیه و 10 درصد باقیمانده مرمت در اختیار بهره بردار قرار می گیرد.

قادری خاطرنشان کرد: تامین 10 درصد هزینه مرمت بصورت پرداخت اجاره ای است که از سوی بهره بردار تامین خواهد شد که این امر از سوی نماینده صندوق حفظ و احیا وزارتخانه پیگیری و در اختیار بهره بردار قرار خواهد گرفت.

حمام تاریخی نظام در محله فیض آباد، کوچه صارم الدوله جنب مسجد نظام واقع شده که در تاریخ دوم بهمن ماه 1382 به شماره 10770 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها