کد خبر: 449656
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۱۴:۱۷:۰۲
| |

وزارت دفاع آذربایجان:

2800 نیروی نظامی آذربایجان در جنگ قره باغ کشته شده اند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که در جریان جنگ 45 روزه قره‌باغ حدود 2800 نفر از نیروهای نظامی این کشور کشته شده‌اند.

2800 نیروی نظامی آذربایجان در جنگ قره باغ کشته شده اند
کد خبر: 449656
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۱۴:۱۷:۰۲

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) در بیانیه‌ای کوتاه از 2783 کشته و بیش از 100 مفقودالاثر از میان نیروهای نظامی این کشور در جریان جنگ 45 روزه قره‌باغ خبر داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که از میان این کشته شدگان، شناسایی 103 تن از آن‌ها با استفاده از تجزیه و تحلیل DNA در حال انجام است.

در ادامه این اعلامیه آمده است که اقدامات لازم برای شناسایی آنها و اطلاع خانواده‌هایشان در حال انجام است و در حال حاضر 1245 نفر از نیروها در درمانگاهها بستری هستند.

روز گذشته (پنجشنبه) نیز الهام علی‌اُف دهم نوامبر (20 آبان) مصادف با روز امضای توافق سه جانبه سران جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان را به عنوان روز پیروزی نامگذاری کرد.

وی همچنین 27 سپتامبر (ششم مهر) را که سبب آغاز درگیری‌های نظامی شدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی شد، به عنوان روز یادبود شهدای جمهوری آذربایجان تعیین کرد.

درگیری‌های نظامی 45روزه اخیر بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، سرانجام در 10 نوامبر (سه شنبه 20 آبان) با میانجیگری روسیه و امضای توافق سه جانبه باکو، مسکو و ایروان پایان یافت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها