ارائه پیش‌نویس قانون درج اخوان المسلمین در لیست تروریستی به کنگره

یک عضو کمیته روابط خارجه سنای آمریکا پیش‌نویس قانونی را برای درج جنبش اخوان المسلمین در لیست تروریستی به کنگره ارائه کرد.

ارائه پیش‌نویس قانون درج اخوان المسلمین در لیست تروریستی به کنگره
کد خبر: 449685
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۳ ۱۵:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت الحره، سناتور تد کروز، عضو کمیته روابط خارجه سنای آمریکا ضمن ارائه این پیش‌نویس، گفت: جنبش (اخوان المسلمین) مسؤول حمایت از تروریسم و گسترش آن است.

او در ادامه اتخاذ اقداماتی را علیه گروه‌هایی که از تروریسم حمایت مالی می‌کنند، خواستار شد.

سناتور کروز اظهار کرد: ارائه این قانون در کنگره موضع‌گیری آمریکا در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و مقابله با تهدیدهای آن را تقویت خواهد کرد.

این عضو کمیته ورابط خارجه سنای آمریکا در ادامه گفت: تعدادی از هم‌پیمانان آمریکا در جهان عرب مدت طولانی است که به این نتیجه رسیده‌اند، اخوان المسلمین یک گروه تروریستی است که برای گسترش آشوب در خاورمیانه تلاش می‌کند.

او تاکید کرد که همراه با دوستان خود در سنا به تلاش برای در پیش گرفتن اقداماتی علیه گروه‌هایی که حامی مالی تروریسم هستند، ادامه خواهد داد.

کروز سناتور جمهوری خواه ایالت تگزاس است و پیش‌نویسی که ارائه کرده، از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهد از قدرت قانونی خود برای درج گروه اخوان المسلمین در دسته سازمان‌های تروریستی استفاده کند.

این مساله نیازمند آن است وزارت خارجه آمریکا گزارشی درباره اینکه آیا ملاک‌های این دسته‌بندی شامل حال اخوان المسلمین می‌شوند یا نه، به کنگره ارائه دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها