کد خبر: 449730
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۸:۵۹:۲۳
| |

مساحت مناطق حفاظت شده در ایران چقدر است؟

11.2 درصد از وسعت ایران به مناطق حفاظت شده تبدیل شده است و ایران دارای بیش از 18 میلیون هکتار منطقه حفاظت شده است.

مساحت مناطق حفاظت شده در ایران چقدر است؟
کد خبر: 449730
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۸:۵۹:۲۳

اعتمادآنلاین| ایران دارای 18.5 میلیون هکتار منطقه حفاظت شده که این مناطق تحت نظارت سازمان محیط زیست است و طبق گفته مسئولان تا پایان سال 99 وسعت این مناطق به 19.2 میلیون متر مکعب می‌رسد که یک میلیون و 400 هزار هکتار از آن در 7 سال اخیر به این مناطق اضافه شده است و می‌توان گفت که هم اکنون 11.2 درصد از وسعت سرزمین ایران به مناطق حفاظت شده تبدیل شده است.

مناطق حفاظت شده دارای 31 پارک ملی با چشم انداز‌های طبیعی، 40 اثر طبیعی ملی با مجموعه‌های گیاهی و جانوری کم نظیر، 50 پناهگاه حیات وحش که زیستگاه جانوران وحشی است و 174 منطقه حفاظت شده در اراضی زیست محیطی است که هر کدام از آن‌ها گونه‌های گیاهی و جانوری خاص خود را دارد.

محیط زیست در تلاش است تا با افزایش 17 درصدی مناطق حفاظت شده، وسعت بیشتری از زیست بوم با ارزش گیاهی و جانوری را برای آیندگان حفظ کند.

بر اساس گفته مسئولان محیط زیست تاکنون 8 هزار و 200 گونه گیاهی و همچنین حدود هزار و 300 گونه جانوری مهره دار در کشور شناخته و ثبت شده است، بنابراین حفاظت از محیط زیست و حیات وحش باید برای همه ما با ارزش باشد و باید میراث دار این منابع برای نسل‌های بعد باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها