بایدن نیازمند شروعی دوباره با ایران است

یک شبکه خبری هنگ‌کنگی گزارش کرد که «جو بایدن» رییس‌جمهوری منتخب آمریکا نیازمند یک شروع دوباره با ایران برای برون‌رفت از بحرانی است که به دنبال خروج دولت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا از توافق هسته‌ای سال 2015 به وجود آمده است.

بایدن نیازمند شروعی دوباره با ایران است
کد خبر: 449751
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۰۹:۵۰:۴۲

اعتمادآنلاین| یک شبکه خبری هنگ‌کنگی گزارش کرد که «جو بایدن» رییس جمهوری منتخب آمریکا نیازمند یک شروع دوباره با ایران برای برون رفت از بحرانی است که به دنبال خروج دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 بوجود آمده است.

آسیا تایمز روز جمعه در تحلیلی تازه نوشت: بایدن شخصا اظهار داشته که آماده است ایالات متحده را به توافق هسته ای ایران برگرداند موضع اعلام شده بایدن این است که چنانچه تهران مطابق برجام به تعهداتش عمل کند، واشنگتن نیز آماده پیوستن دوباره به آن است.

این رسانه تاکید کرده است: باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا همواره بر اجرای این توافق پافشاری می کرد و برای همین بسیار مهم است که اردوگاه بایدن و سایر امضاکنندگان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) آینده‌نگری و خردمندی را در دستور کار خود قرار داده و ضمن محکوم کردن ترور اخیر دانشمند هسته‌ای ایران، راه را برای اجرای برجام هموار کنند.

آسیا تایمز خاطرنشان کرده است که ایران به رغم چنین ترورهایی برنامه هسته‌ای و دفاعی خود را به پیش می برد و این مسیری نیست که متوقف شود درواقع چنین اقداماتی تنها باعث بی ثباتی فزاینده در منطقه می شود.

گزارش حاکی است که محور اسراییل، عربستان و امارات به عنوان متحدان ترامپ تلاش مضاعفی می کنند تا به هر صورتی که امکان دارد با ایجاد چالش مانع آن شوند که دولت بایدن به توافق هسته‌ای بازگردد و تعاملی سازنده با ایران داشته باشد.

شبکه خبری هنگ‌کنگی می نویسد که با وجود همه این تلاش ها به نظر می رسد مسیر آشتی، مذاکره و سازش در حال باز شدن است و تیم بایدن برای عبور از شرایط فعلی آماده شود.

آسیا تایمز نوشت که به طور کلی، امید فراوانی وجود دارد که دولت بایدن به خط مشی دوران اوباما در زمینه کاهش نقش سلاح های هسته ای در استراتژی دفاع ملی ایالات متحده و موضوع توافق هسته ای بازگردد هرچند اولویت های دیگری نیز چون مبارزه با کرونا و بهبود اقتصادی در داخل و تغییرات اقلیمی دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها