بررسی پیامدهای طرح مجلس با عنوان اقدام راهبردی ایران برای لغو تحریم‌ها

کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی به بررسی پیامدهای طرح مجلس شورای اسلامی با عنوان اقدام راهبردی ایران برای لغو تحریم‌ها پرداخت.

بررسی پیامدهای طرح مجلس با عنوان اقدام راهبردی ایران برای لغو تحریم‌ها
کد خبر: 449789
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۱۱:۳۱:۵۶

اعتمادآنلاین| کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی به بررسی پیامدهای طرح مجلس شورای اسلامی با عنوان اقدام راهبردی ایران برای لغو تحریم‌ها پرداخت.

در همین زمینه دیاکو حسینی کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: «فکر می‌کنم این طرح مقداری عجولانه است و براساس فرضیه‌های چالش‌برانگیز بنا شده. ازجمله اینکه طراحان این طرح که از چند ماه پیش آن را بدون در نظر گرفتن شرایط جدید، طراحی کرده‌اند، فرض گرفته‌اند که غنی‌سازی بیست درصد و کارهای مثل عدم اجرای پروتکل الحاقی کمکی به لغو تحریم‌ها می کند. واقعیت این است که این فرض اشتباه است. ما این فرضیه را پیش از برجام تجربه کرده بودیم و ذیل تحریم‌های شورای امنیت قرار داشتیم و همین باعث شد ما به سمت توافق هسته‌ای حرکت کنیم. پس این اگر هدفش لغو تحریم باشد، پیشاپیش شکست خورده است. در حال حاضر هم مجلس بدون توجه به قوانین که می گوید تصمیم درباره مسائل مربوط به برجام باید در شورای امنیت ملی گرفته شود را نادیده گرفته و با دولت که مجری هر قانونی است، مشورتی نکرده است. در نتیجه به لحاظ اجرایی دچار مشکل خواهد شد.»

او ادامه داد: «در زمان‌بندی طرح هم نادرست است. چراکه بعد از سه سال مقاومت و حفظ دستاوردهای حقوقی و اضافه کردن به این دستاوردها، از جمله شکست دادن آمریکا در شورای امنیت، در نقطه‌ای که ما داریم به نتیجه می رسیم و فضای بهتری برای پیگیری حقوق ایران ایجاد می شود، چنین طرحی این روند را مورد آسیب قرار داده و کمک می کند که کشورهای 4+1 با استدلال قویتر کنار بایدن برای فشار بر ایران قرار بگیرند.»

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها