کد خبر: 449807
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۱۲:۲۹:۳۶
| |

کویت در آستانه نخستین انتخابات پارلمانی در دوره امیر جدید

کویت فردا (شنبه 15 آذرماه) شاهد برگزاری انتخابات مجلس الامه و حضور شهروندان این کشور در سایه شیوع کرونا در پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

کویت در آستانه نخستین انتخابات پارلمانی در دوره امیر جدید
کد خبر: 449807
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۱۲:۲۹:۳۶

اعتمادآنلاین| شهروندان کویتی فردا (شنبه) برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس الامه (پارلمان) پای صندوق‌های رأی می‌روند.

کویت فردا شاهد برگزاری انتخابات مجلس الامه و حضور شهروندان این کشور در سایه شیوع کرونا در پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

طبق این گزارش، در این انتخابات بیش از 300 کاندیدا از جمله بیش از 30 زن برای دستیابی به یکی از 50 کرسی پارلمان کویت در پنج حوزه انتخاباتی رقابت خواهند کرد.

این نخستین انتخابات در زمان نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر جدید کویت به شمار می‌رود.

طبق گزارش رسانه‌ها، انتخابات شنبه مجلس الامه کویت طبق قانون "تک رأیی" برگزار می‌شود؛ طوری که هر رای‌دهنده حق دارد که در حوزه انتخاباتی‌اش که 10 عضو از آن پیروز می‌شود، تنها نام یک نامزد را به صندوق بیندازد که طبق گفته منتقدان، این قانون بر خلاف "مبانی روند دموکراتیک" است.

طبق قانون اساسی کویت، دوره زمانی مجلس الامه چهار سال میلادی از زمان برگزاری اولین نشست آن است و در طول شصت روز قبل از پایان آن دوره پارلمان جدید تشکیل می‌شود و اعضایی که دوره عضویت آنها به پایان می‌رسد، می‌توانند دوباره انتخاب شوند. دوره چهار ساله پارلمان جز در شرایط جنگی تمدید نمی‌شود و این تمدید نیز طبق قانون خواهد بود.

هشتم مهر ماه درگذشت صباح الاحمد الجابر الصباح امیر 91 ساله کویت اعلام شد و پس از آن کابینه کویت نواف الاحمد الجابر الصباح، بردار ناتنی 83 ساله وی را به عنوان امیر جدید معرفی کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها