کد خبر: 449875
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۱۹:۴۷:۰۰
| |

نوشین میربلوک، مسئول روابط عمومی هیات ورزش‌های همگانی گیلان، در یادداشتی مطرح کرد:

کم‌تحرکی مهم‌ترین علت بروز افسردگی در جامعه

در این دوران با وجود پاندمی کووید-19 و تعطیلی بسیاری از مراکز ورزشی و باشگاه‌ها، خانواده‌ها به نوعی از ورزش و فعالیت جسمانی دور ماندند که با ورزش در خانه و پارک‌ها و حتی محل کار می‌توان این معضل را مرتفع کرد. ورزش در خانه به همراه اعضای خانواده علاوه بر تضمین سلامت اعضا، باعث ایجاد صمیمت و نشاط بیشتری بین آنهامی شود.

کم‌تحرکی مهم‌ترین علت بروز افسردگی در جامعه
کد خبر: 449875
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۴ ۱۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نوشین میربلوک، مسئول روابط عمومی هیات ورزشهای همگانی گیلان در یادداشتی نوشت: شیوع پاندمی کووید 19 در جامعه امروز، افزایش کم تحرکی وفعالیت جسمانی منجر به بروز افسردگی و خمودگی در بین مردم شده است.


در صورتیکه ورزش و تحرک عاملی برای پاکسازی بدن از سموم ، تولید انرژی وایجاد نشاط است. اما درکسانی که فعالیت بدنی کمی دارند همه این موارد به طور چشم گیری کاهش می یابد.


در بررسی ومطالعات اخیر ، ورزش یکی ازموارد کاهش دهنده سرطان سینه درزنان، کاهش فشار خون و جلوگیری از پوکی استخوان است که این روزها ازبیماری های شایع درجامعه است.


برای حفظ تراکم استخوان وشکل گیری استخوان های قوی تر حداقل 3 تا 4 روز در هفته ورزش و فعالیت جسمانی توصیه میشود.


ازدیگر نکات حائز اهمیت دراین زمینه تاثیرات روحی ورزش است که بطوریکه مردم باشرکت در باشگاه ها، سالن های ورزشی و پارکها وباانجام ورزشهای گروهی علاوه بر فعالیت جسمانی منظم با حضور در محیطی شاد و پرانرژی با نشاط بیشتری همراه میشوند.


در این دوران با وجود پاندمی کووید 19 و تعطیلی بسیاری از مراکز ورزشی و باشگاه ها خانواده ها به نوعی از ورزش وفعالیت جسمانی دور ماندند که با ورزش در خانه و پارک ها و حتی محل کار میتوان این معضل را مرتفع کرد. ورزش در خانه به همراه اعضای خانواده علاوه بر تضمین سلامت اعضا، باعث ایجاد صمیمت و نشاط بیشتری بین آنهامی شود.


فرزندان با الگو برداری از پدر ومادر خانواده به ورزش علاقه مند شده و از این ایام و پاندمی کووید 19 به نوعی بعنوان فرصتی برای ورزش و فعالیت جسمانی بیشتر بهره می برند.

با یک برنامه ریزی دقیق و البته ایجاد انگیزه در خانواده میتوان تا حد قابل توجهی دربرابر بسیاری ازبیماری ها ازجمله فشار خون ، پوکی استخوان، چاقی مفرط و مخصوصاپاندمی کووید 19 که این روزها دغدغه جهانی محسوب میشود، مصون ماند.

حال فدراسیون ورزشهای همگانی با طراحی پویش های مختلف و باهمکاری رسانه ها، شبکه های اجتماعی سهم بسزایی در ایجاد انگیزه و رغبت جامعه برای ورزش داشته بطوریکه امروز در کشور ، ورزشهای همگانی یکی از متولیان ورزش و نشاط در خانواده ها هستند.

مردم با دنبال کردن پویش ها و طرح های برجسته فدراسیون ورزشهای همگانی توسط هیات های استانی با فواید ورزش در این ایام بیشتر آشناشدند و آموزش های مجازی بااستقبال گسترده مردم مواجه شد.

لذا با طولانی تر شدن این ایام و معضل کم تحرکی و افسردگی مردم درجامعه امید است با تلاش و همت ورزشهای همگانی در سراسر کشور تاحد چشمگیری ورزش و فعالیت جسمانی در خانواده ها نهادینه شود تاشاهد جامعه ای سلامت محور وشاداب باشیم.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها